همشهری آنلاین: مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: شورای اجتماعی کشور با سیاست جمع آوری معتادان متجاهر مخالف بوده و این اقدام را روش درستی نمی‌داند و اعلام کرده‌اند که دیگر بودجه ای برای جمع آوری معتادان متجاهر اختصاص نمی‌دهند.

معتاد

به گزارش ایلنا، محمد علی اسدی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در اولین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که در استانداری برگزار شد با اشاره به تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: ۲۴ولایت کشور افغانستان مواد مخدر کشت می‌کنند که ولایت هلمند در رتبه نخست قرار دارد. تولید مواد مخدر خشاش در افغانستان در سال گذشته به بالاترین رقم با ۹ تا ۱۰هزار تن رسید.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر منجر به کاهش ۶۴۰۰ تنی تولید مواد مخدر خشاش در سال ۲۰۱۸ شد. براساس گزارشات سازمان ملل سالانه ۶۴۰۰تن مواد تولید می شود که ۶۶ درصد آن تبدیل به هروئین می شود.

وی افزود: ورود مواد مخدر در کشور کاهش یافته که با این اوصاف قیمت مواد نیز افزایش می‌یابد.

اسدی گفت: با جایگزینی مواد صنعتی، مرگ و میر ناشی از مصرف آنها نیز افزایش یافته است.

در ادامه عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار کرد: در محله هرندی تهران حدود ۹۲ باب به عنوان نقاط قرمز مشخص شده‌اند. در نامه نگاری که با دادگستری تهران صورت گرفت، مقرر شد که چند باب خانه در آن محله به دلیل ناامن بودن آب و برق آنها قطع و تخریب شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم این اقدامات تا پایان اردیبهشت ماه پایان یابد. حتی شهرداری می‌تواند این خانه‌ها را تخریب کرده و به محل بازی برای کودکان تبدیل کند، چنانچه این اقدام صورت بگیرد باعث می‌شود دیگر منازلی که در این منطقه وجود دارد که جرات نکنند، اقدامات این چنینی داشته باشند ما نیازمند یک تصمیم انقلابی و معقول هستیم.

  • مصادره خانه‌های پلاک قرمز محله هرندی برای تخریب

سپس سردار محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه قرارگاه محمد رسوال الله استان تهران گفت: زمانی که تصمیماتی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر گرفته می‌شود، باید اجرا شود.

وی با اشاره به خانه‌های پلاک قرمز در محله شوش مولوی و هرندی افزود: در ۶سال گذشته چندین خانه در محله هرندی از طرف نیروی انتظامی، سپاه، شهرداری تهران به عنوان پلاک قرمز مشخص شدند.

سردار یزدی گفت: منازلی پلاک قرمزی که پلمپ شدند، اگر قرار است تخریب شوند باید هر چه زودتر برای این کار این منازل مصادره شوند.

وی بیان کرد: بلای اعتیاد از سیل نیز خانمان سوزتر است نباید تصمیمات نامعقولی که برای نظام معضل می‌شود را گرفت.

فرمانده سپاه محمد رسول الله استان تهران بیان کرد: برای حل مشکل اعتیاد باید کمی از جان مایه بگذاریم تا این معضل و آسیب اجتماعی حل شود.

مهرانگیز نماینده قوه قضاییه در این جلسه نیز گفت: معتادی که به بیماری هپاتیت مبتلا است نیز جزئی از مردم ما است و باید به او رسیدگی شود و نمی‌توانیم آنها را در دریا بیندازیم ما در این خصوص هیچ اغماضی از هیچ دستگاهی نمی‌پذیریم و همه دستگاه‌ها باید اقدامات شان را به نحو احسن انجام دهند.

نماینده قوه قضاییه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در خصوص پلمپ ۹۲ خانه در منطقه شوش مولوی هرندی مراجعان زیادی داشتیم اما تاکنون دستوری مبنی بر فک پلمپ داده نشده باید این منازل تعیین تکلیف شوند چرا که این مناطق جزو معضلات نظام هستند. حتی دولت می‌تواند این ۹۲ خانه را که قیمت چندانی ندارند خریداری کرده و در اختیار شهرداری قرار دهد.

در ادامه سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص تعیین تکلیف نود خانه پلمپ شده در مناطق شوش مولوی هرندی گفت: تاکنون مالکان ۱۸ خانه شناسایی شده اند. همچنین در این خصوص ۱۲ نفر به پلیس مراجعه کرده اند و ۱۵ باب از این منازل برای خرید و فروش مواد تصرف شده بود که مالکان آنها هنوز شناسایی نشده اند.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله اول دستور تخریب تعداد پنج باب از این منازل صادر و در مرحله بعد نیز دستور تخریب ۲۴ باب دیگر نیز صادر شده است. ۲ باب از این منازل نیز به دستور مقام قضایی فک پلمپ شده اند.

در ادامه فرزانه مروستی مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی پرداخت شده است گفت: ۱۰ میلیون میلیارد تومان نیز در سال ۹۸ به بهزیستی استان تهران پرداخت خواهد شد و مطالبات این سازمان به پایان می‌رسد اما شورای اجتماعی کشور با سیاست جمع آوری معتادان متجاهر مخالف بوده و این اقدام را روش درستی نمی‌داند و اعلام کرده‌اند که دیگر بودجه‌ای برای جمع آوری معتادان متجاهر اختصاص نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته طبق توافقی که با شورای اجتماعی کشور صورت گرفته بود ۲۰ میلیارد تومان برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر در نظر گرفته شده بود که بخشی از این مبلغ به بهزیستی پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت می‌شود اما برای سال جاری هیچ توافقی از سوی شورای اجتماعی کشور با ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت نگرفته است.

کد خبر 438153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha