همشهری آنلاین: فرماندار شادگان در استان خوزستان گفت: برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به مناطقی از شهر شادگان و روستاهای منطقه همچنین ایمن سازی این شهر در مقابل سیلاب ۱۲ کیلومتر سیل بند در بخش مرکزی و شهر شادگان احداث شد.

سيل‌بند مردم

سعید حاجیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این سیل بندها از سوی نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای معین ستاد بحران استان و شهرستان‌های معین شادگان احداث شده است.

وی به تخلیه چهار روستای رگبه، حزبه، صراخیه و آلبشلوگ و سکونت تعدادی از آنها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه‌های اسکان موقت اشاره کرد و افزود:تاکنونی حادثه جانی در جریان سیل در این شهرستان رخ نداده است.

حاجیان گفت: ورودی آب از طریق نهر بحره به قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود حجم آب با هدایت آن به سمت قسمت جنوبی و دریا در اطراف شهرستان کاهش یابد.

بر اساس برآورد اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از سیلاب اخیر یک هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال بوده است. جاده شادگان به دارخوین به منظور هدایت سیلاب در قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان به قسمت جنوبی و سپس هدایت آن به دریا شکافته شد.   سیل ۳۰ روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.
طغیان رودخانه‌ها تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده است.

کد خبر 438150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha