همشهری آنلاین: «انتقام‌جویان: پایان بازی» یک روز دیگر روی پرده سینماهای جهان می‌رود و کارشناسان برای آن افتتاحیه ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلاری پیش‌بینی می‌کنند.

فيلم سينمايي انتقام جويان: پايان بازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، درست یک سال پیش در همین روزها «انتقام‌جویان: جنگ ابد» به نمایش عمومی درآمد و ۶۴۱ میلیون دلار فروخت. درآمد دو میلیارد دلاری این فیلم در پایان اکران خیلی زود زمزمه تولید و نمایش دنباله آن را به یک واقعیت تبدیل کرد و حالا اکران «پایان بازی» به عنوان پایان‌بخش مجموعه سینمایی «انتقام‌جویان» به احتمال فراوان با یک رکوردشکنی در گیشه همراه خواهد بود.

«جنگ ابد» در سه روز اول نمایش در آوریل ۲۰۱۸ در دنیا ۶۴۱ میلیون دلار فروخت و تقریبا یک ماه بعد فروش ۲۱۰ میلیون دلاری در چین به آن افزوده شد. یک سال پس از آن افتتاحیه ۸۵۱ میلیون دلاری، همه چشم‌ها به آخرین قسمت «انتقام‌جویان» خیره شده که از ۲۴ آوریل ابتدا در چین روی پرده می‌رود و با اندکی تاخیر نمایش آن در دیگر بازارهای بین‌المللی آغاز می‌شود. سینمادوستان روسیه‌ای هم از ۲۹ آوریل می‌توانند به تماشای فیلم بنشینند.

هر چند نمی‌توان از همین امروز درباره واکنش مردم به دیدن یک فیلم ۱۸۱ دقیقه‌ای اظهار نظر کرد اما به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن تورم و افزایش بهای بلیت شاید «پایان بازی» بتواند خیلی راحت رکورد ۹۰۰ میلیون دلاری افتتاحیه را به نام خود بزند. کارشناسان معتقدند می‌توان ۱۰۰ میلیون دلار هم برای فروش بیشتر فیلم کنار گذاشت تا پایان «انتقام‌جویان» با یک رکوردشکنی یک میلیارد دلاری در هفته اول اکران همراه شود.

«پایان بازی» همزمان در ۴۶۰۰ سالن در آمریکالی شمالی (آمریکا و کانادا) روی پرده می‌رود که در نوع خود یک رکورد است. ۱۲ سینما هم در این منطقه در اقدامی بی‌سابقه هر ۲۲ فیلم دنیای ابرقهرمانی مارول را از سه‌شنبه تا پنجشنبه به نمایش می‌گذارند؛ ماراتنی که به «پایان بازی» ختم می‌شود و از سوی دیگر، ۱۴۰۰ سالن در گوشه و کنار دنیا نسخه آیمکس این فیلم استودیو مارول را برای علاقه‌مندان اکران می‌کنند.

۲۵ کشور روز چهارشنبه، ۲۱ کشور روز پنجشنبه و هشت کشور روز جمعه میزبان «انتقام‌جویان: پایان بازی» می‌شوند که این ۵۴ بازار بین‌المللی جز چین و آمریکای شمالی است. فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در مجموع ۱۸.۶ میلیارد دلار تا امروز فروخته‌اند (میانگین ۸۸۵ میلیون دلار برای هر فیلم) و سهم سه فیلم «انتقام‌جویان» پنج میلیارد دلار (۱.۶۶ میلیارد دلار برای هر فیلم) بوده است.

کد خبر 438133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha