سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: قرار نیست دانشگاه پیام نور تعطیل شود بلکه یک تکلیف جدی برای آن تعریف شده است و این دانشگاه باید کل فضای آموزش مجازی را به عهده بگیرد.

قرار نیست دانشگاه پیام نور تعطیل شود/اساتید از قالب تدریس سنتی خارج شوند

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی بعدازظهر دوشنبه ٢ اردیبهشت در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد که مرکز رشد دانشگاه پیام نور برای مداخله در خدمات رسانی فناوری و اشتغال ایجاد شود.

وی همچنین به ساماندهی طرح آمایش هم اشاره و با بیان اینکه این موضوع به خوبی اطلاع رسانی نشده است، در توجیه چرایی این گفته خاطرنشان کرد: طرح نهایی آمایش جهت اجرا مشخص نشده و تنها پیش‌نویس آن آماده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نشستی برای توجیه این طرح برگزار خواهد شد چرا که نیاز به بررسی بیشتری در طرح آمایش داریم، گفت: تلاش می‌کنیم افکار عمومی را تا نهایی شدن این موضوع حساس نکنیم.

غلامی با تصریح بر اینکه موظف به ساماندهی آموزش عالی کشور، جلوگیری از موازی کاری و هم افزایی در ارائه خدمات هستیم، گفت: طرح آمایش در شوراهای ستادی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح آمایش نهایی به ضرر هیچیک از ارکان دانشگاه نخواهد بود، افزود: تلاش خواهیم کرد تا منافع مراکز آموزش عالی هم دیده شود و هم افزایش یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که در طرح موضوع آمایش و پاسخگویی به سوالات اصل، وجاهت و ضرورت آن زیر سوال نرود.

غلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار و ٨٠٠ مرکز آموزش عالی در کشور بدون مراکز دانشگاه آزاد، گفت: هیچ فشاری پشت سر مراکز آموزش عالی به جز مراکز علمی کاربردی‌های وابسته به مراکز دولتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید وجه حقوقی تفاهم نامه‌ها در هر زمانی رعایت شود، خواستار ورود دانشگاه‌ها بدون انتظار از دعوت مستقیم از آنها در مسائل مختلف کشور شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خواستار ورود و بررسی میدانی بحران‌های طبیعی توسط دانشگاه‌ها شد و تاکید کرد که اساتید از قالب سنتی کلاس‌های درس خارج شوند.

غلامی با بیان اینکه معتقدم که گروه‌ها بخش‌های اصلی و اصیل دانشگاه هستند، گفت: دوره حضور ثابت اساتید در کلاس‌ها تمام شده است.

وی به فرصت‌های مطالعاتی اساتید جدیدالاستخدام هم اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم در خارج از مرزها ضوابطی دارد که نمی‌توانیم آن را تضمین کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید کارکنان شاغل بخش‌های مختلف اجتماع را با همراهی بخش خصوصی تقویت کنیم که لازمه این مهم آینده پژوهی، اصلاح مسیرهای انحرافی و هدف‌گذاری است.

غلامی ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست و سفر به استان فارس و شهر شیراز منجر به همفکری و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت مراکز آموزش عالی شود.

به گزارش ایسنا، نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به میزبانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شد.

کد خبر 438090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha