همشهری آنلاین: حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان در نظرسنجی موسسه اِمنید آلمان با ۲۳ درصد قوی‌ترین حزب در شرق این کشور شده است. در کل آلمان پس از احزاب حاکم دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، حزب سبزها قوی‌ترین است.

نشان حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان

به گزارش دویچه وله، اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی که بخشی از احزاب ائتلاف حاکم کنونی آلمان هستند، در کل این کشور همچنان بالاترین میزان پشتیبانی را دارند، هرچند با کمترین میزان در سال جاری یعنی ۲۸ درصد. این چهارمین هفته پیاپی است که اتحاد این دو حزب محافظه‌کار آلمان کمتر از ۳۰ درصد نظر مثبت پرسش‌شوندگان را به دست می‌آورند.

حزب سوسیال دموکرات که دیگر عضو ائتلاف کنونی حاکم بر آلمان است با ۱۸ درصد پشتیبانی، در رده سوم و پس از حزب سبزها قرار گرفته که ۱۹ درصد را به دست آورده‌اند.

حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان با ۱۳ درصد، چهارمین حزب قدرتمند آلمان است. چپها با ۹ درصد و دموکرات‌های آزاد با ۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

این نظرسنجی روز یک‌شنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) از سوی موسسه اِمنید انجام گرفته است. در نظرسنجی‌های دیگر، اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی حمایت ۳۰ درصد پسش‌شوندگان را به خود اختصاص داده بودند.

  • AFD پیروز شرق آلمان

در این نظرسنجی که به "ترند یکشنبه" معروف است، نتایج شرق آلمان تفاوت معناداری با غرب این کشور دارد. در شرق آلمان حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان AFD با به دست آوردن نظر مثبت ۲۳ درصد پرسش‌شوندگان، قوی‌ترین حزب شده است.

پس از آلترناتیو برای آلمان، اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی با ۲۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارند.

در شرق آلمان شاید به دلیل ادامه سنت چپ، حزب چپ‌ها با ۱۸ درصد سومین حزب قدرتمند است. پس از آن حزب سوسیال دموکرات است که از پشتیبانی ۱۴ درصد برخوردار است و حزب سبزها ۱۲ درصد.

حزب دموکرات‌های آزاد تنها از پشتیبانی ۵ درصد برخوردار است و سایر احزاب مجموعا به ۶ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

 در غرب آلمان حزب دموکرات مسیحی، حزب آنگلا مرکل با ۲۹ درصد همچنان قوی‌ترین حزب است. پس از آن حزب سبزها با ۲۰ درصد، سوسیال دموکرات با ۱۹ درصد، آلترناتیو برای آلمان ۱۱ درصد، حزب دموکرات‌های آزاد ۹ درصد و حزب چپ‌ها ۷ درصد نظر مثبت پرسش‌شوندگان را با خود دارند. سایر احزاب در غرب آلمان ۵ درصد را به دست آورده‌اند.

کد خبر 438048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha