همشهری آنلاین: کوچک‌ترین نوزاد پسر جهان که حدود شش ماه پیش با وزن ۲۵۸ گرم در ژاپن به دنیا آمده بود، با وزن سه کیلوگرم از بیمارستان مرخص شد و به خانه رفت.

ريوسوكه كوچكترين پسر دنيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار گاردین در توکیو، ریوسوکه سکینو وقتی اکتبر ۲۰۱۸ در بیمارستان ناگانو چشم به دنیا گشود، کمی بیش از ۲۵۰ گرم وزن داشت؛ درست اندازه یک قالب کره! نوزاد چنان ظریف و شکننده بود که حتی مادرش می‌ترسید به او دست بزند مبادا بچه از دست برود. ریوسوکه در رسم‌الخط الفبای ژاپنی چند معنی متفاوت دارد که پرکاربردترین آنها قوی، شاد و برازنده است.

حالا شش ماه از آن روزها گذشته و توشیکو و توهی سکینو (مادر و پدر ریوسوکه) او را با وزن بیش از سه کیلوگرم به خانه می‌برند؛ درست اندازه یک جعبه پر از قالب‌های کره! جالب اینکه رکورد کوچک‌ترین نوزاد پسر پیش از ریوسوکه دست خود ژاپنی‌ها بود که دو ماه پیش‌تر به وزن ۲۶۸ گرم دنیا آمده بود و فوریه امسال از بیمارستانی در توکیو مرخص شد. پدر و مادر آن نوزاد هنوز نامی برایش انتخاب نکرده‌اند.

مادر ریوسوکه روز اول اکتبر ۲۰۱۸ به بخش اورژانس بیمارستان کودکان ناگانو منتقل شد و فرزندش را درست ۲۴ هفته و پنج روز پس از آغاز بارداری با عمل سزارین به دنیا آورد. این نوزاد پسر شش ماهه فقط ۲۲ سانتیمتر قد داشت و بلافاصله به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. پزشکان با لوله‌های مخصوص به بدن او غذا می‌رساندند و کودک گاهی هم چند قطره از شیر مادرش می‌نوشید. مهم‌ترین مشکل در این بخش، نازک بودن بیش از اندازه رگ‌های بچه بود.

بر اساس آمار و گزارش‌های دانشگاه آیووا، کوچک‌ترین نوزاد دختر زنده مربوط به تولد دختری به وزن ۲۵۲ گرم در سال ۲۰۱۵ در آلمان است. در تولد نوزادان کمتر از ۳۰۰ گرم، آمار زنده ماندن به نفع دخترهاست و از میان ۲۵ نوزاد زنده‌مانده در بررسی‌های دانشگاه آیووا، فقط شش نوزاد پسر دیده می‌شود.

کد خبر 438003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha