یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرویس اطلاعاتی ارتش سودان در تفتیش خانه عمر البشیر چمدان‌هایی پر از پول یافته است. در این چمدان‌ها ۳۵۱هزار دلار، شش میلیون یورو و پنج میلیون پوند سودانی پنهان شده بودند.

عمر البشیر

دادستانی سودان تحقیق پیرامون پولشویی و نگاهداری مبلغ هنگفتی ارز خارجی در خانه عمرالبشیر را آغاز کرد. در محل زندگی رئیس جمهور مخلوع سودان، چمدان‌هایی مملو از دلار، یورو و پوند سودان پیدا شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از یک "منبع قضایی" می‌نویسد دادستانی کل سودان دستور بازجویی هر چه سریع‌تر او و پاسخگویی در برابر دادگاه را صادر کرده است.

این منبع به رویترز گفته که از البشیر در زندان کوبر بازجویی خواهد شد.

رئیس جمهور مخلوع سودان که به اتهام نسل‌کشی و جنایات جنگی در دارفور، حکم جلب بین‌المللی داشت، پس از ماه‌ها اعتراضات مردمی، با کمک ارتش در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) خلع ید شد.

عمر البشیر نخست تحت بازداشت خانگی بود اما خانواده‌اش گفته‌اند که او به زندان فوق امنیتی کوبر در خارطوم منتقل شده است.

عمر البشیر ۷۵ ساله که سه دهه بر سودان حکومت کرد، با کودتا علیه جعفر نمیری سر کار آمد. شورای موقت نظامی سودان پس از خلع البشیر، سه ماه حالت فوق‌العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد در این کشور اعلام کرده است.

شامگاه جمعه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) صدها هزار سودانی با تجمع در برابر وزارت دفاع این کشور در خارطوم، خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان شدند.

کد خبر 437887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha