همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه پاکستان در آستان سفر نخست‌وزیر این کشور به تهران از ارائه 6 راه‌کار این کشور برای تامین امنیت مرزهای دو کشور و نیز پیشنهاد میانجی‌گری میان تهران و ریاض خبر داد

شاه محمود قریشی

به گزارش ایرنا، شاه محمود قریشی طی نشست خبری ویژه با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت: سفر نخست وزیر پاکستان به ایران فردا، یکشنبه اول اردیهبشت، انجام خواهد شد و ما معتقدیم این بازدید علاوه بر تقویت روابط میان دو کشور دوست و برادر، همکاری‌های ایران و پاکستان برای مراقبت از مرزهای مشترک را گسترش می‌دهد.

وی با تاکید مجدد بر این که ایران کشور برادر و همسایه ما است و روابط محکمی میان دو کشور برقرار است، گفت: پاکستان برای تقویت بیش از پیش مرزهای مشترک با ایران و جلوگیری از سوء استفاده از این مناطق، راهکار شش گانه‌ای را اتخاذ کرده است.
وزیر امور خارجه پاکستان این راهکارها را این گونه برشمرد؛ تاسیس مقر جدید فرماندهی نیروهای ارتش در شهر «تربت» ایالت بلوچستان؛ تشکیل یگان جدید در نیروهای سپاه مرزی که وظیفه اصلی آنها حفاظت از مناطق مرزی این کشور با ایران است؛ تشکیل مرکز مشترک مرزی پس از رایزنی‌های پیاپی میان دو کشور با هدف مبارزه با اشرار و تروریست‌ها مناطق مرزی؛ گشت مشترک مرزبانان دو کشور و نظارت مرزهای مشترک با استفاده از بالگرد.

قریشی گفت: اجرای طرح حصارکشی مرزهای پاکستان که با استقبال کامل طرف ایرانی روبرو بوده است در طول تقریبا ۹۵۰ کیلومتر خواهد بود.

  • میانجی‌گری بین تهران و ریاض

شاه محمود قریشی در این نشست خبری درباره اهداف منطقه‌ای سفر نخست وزیر پاکستان به تهران با توجه به تحولات در خاورمیانه، گفت: عمران خان پیش تر پیشنهاد میانجیگری میان تهران و ریاض را ارائه کرده بود و اکنون نیز ما خواستار صلح و ثبات در جهان اسلام هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما آماده کمک به بهبود روابط میان کشورهای مسلمان هستیم اما این ابتکار مشروط به استقبال طرفین است.
وی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به رفع تنش‌ها میان اسلام آباد و دهلی نو استقبال کرد و گفت: مایه خرسندی ماست اگر ایران بتواند به حل اختلافات میان پاکستان و هند کمک کند.

کد خبر 437865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha