همشهری آنلاین: هیات پارلمانی ایران با هدف شرکت در نشست کمیته اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی به روسیه سفر کرد.

هیأت پارلمانی ایران به روسیه سفر کرد

به گزارش مهر، هیأت پارلمانی ایران با هدف شرکت در نشست کمیته اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی و کار گروه به شهر ناریان مار، روسیه عزیمت کرد.

نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در ناریان- مار برگزار خواهد شد و نمایندگان کشورمان از جمله محسن کوهکن ریزی به عنوان رئیس هیأت اعزامی و رئیس کارگروه بحران آب و مدیریت منابع آبی کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار APA، جلیل رحیمی جهان آبادی و علی کاظمی باباحیدری از اعضای گروه APA مجلس شورای اسلامی به عنوان هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست فوق حضور می‌یابند.

ملاحظات و پیشنهادات کشورهای عضو APA درباره قطعنامه‌های بازار یکپارچه انرژی در آسیا، امور زیست محیطی، امور مالی، اطمینان از تلاش‌ها برای رشد اقتصادی، ریشه‌کنی فقر، آب و مراعات اصول بهداشتی در آسیا برای همه، نقش مجالس عضو مجمع مجالس آسیایی در حمایت از اجرای اهداف توسعه پایدار و تصویب یک نقشه راه برای اقدامات جهت فعال کردن تأمین مالی سبز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. همچنین دستور کار سه کارگروه تأمین مالی سبز، بازار یکپارچه انرژی آسیا و بحران و مدیریت منابع آبی در آسیا در نشست مذکور مورد بحث قرار می‌گیرد و اعضا، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره نقشه راه کارگروه‌ها و فعالیت آنها بیان خواهند نمود. ریاست کارگروه بحران و و مدیریت منابع آبی را مجلس شورای اسلامی ایران بر عهده دارد.

کد خبر 437743

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha