چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: امسال فیلم‌هایی از سینماگران بزرگ، بار دیگر در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن حضور خواهند داشت.

كن

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، خاویر دولان، پدرو آلمادوار، ترنس مالیک، بونگ جون-هو و کن لوچ از جمله فیلمسازانی هستند که امسال با جدیدترین فیلم‌هایشان به جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ می‌روند.

به نظر می‌رسد با حضور این نام‌ها جشنواره کن ۲۰۱۹ باید یکی از قوی‌ترین سال‌های خودش را تجربه کند.

دولان با فیلم «ماتیاس و ماکسیم» که خودش هم در آن بازی کرده، آلمادوار با فیلم «رنج و شکوه» و کن لوچ برنده دو نخل طلای کن با فیلم «ببخش دلتنگت شدیم» به جیم جارموش پیوستند که پیشتر اعلام شده بود فیلمش «مرده‌ها نمی‌میرند» به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره حضور دارد.

در حالی که هنوز اسامی حاضران در بخش رقابتی به صورت رسمی اعلام نشده حضور این بزرگان از سوی منابع داخلی به بیرون درز کرده است.

ترنس مالیک نیز با فیلم درامی از جنگ جهانی دوم با عنوان «زندگی پنهان» در کن حاضر خواهد بود. بونگ نیز با فیلم «پارازیت»، مارکو بلوچیو با فیلم مافیایی «خائن»، ژان-پی‌یر و لوک داردن با فیلم «احمد» دیگر بزرگان حاضر در این دوره هستند. این فیلم نگاهی به بنیادگرایی مذهبی در اروپا دارد. کلیبر مندونچی فیلو کارگردان برزیلی نیز با فیلمی با عنوان «قوش شب» دیگر کارگردان نامدار حاضر در این دوره خواهد بود.

قرار است به صورت رسمی اسامی حاضران در بخش رقابتی فردا پنجشنبه ۱۸ آپریل در نشستی مطبوعاتی از سوی تیری فرمو اعلام شود.

شنیده شده ۲ فیلم از میان حاضران در بخش رقابتی به کارگردان‌هایی تعلق دارد که برای نخستین بار در این رقابت حاضر می‌شوند که شامل «فرانکی» از آیرا ساچز برنده جایزه ساندنس از آمریکا با بازی ایزابل هوپر و فیلم دیگر «پرتره یک بانو در آتش» فیلمی از قرن هجدهم ساخته کارگردان فرانسوی سلین سیاما است.

فیلم «روزی روزگاری هالیوود» ساخته کوئنتین تارانتینو هنوز مراحل پس از تولید را می‌گذراند و ممکن است به جشنواره نرسد. در این فیلم برد پیت و لئوناردو دی کاپریو نقش‌آفرینی کرده‌اند. ممکن است اسم این فیلم در نشست پنجشنبه به عنوان یکی از حاضران به صورت رسمی اعلام نشود ولی بتواند خودش را به جشنواره برساند. این در حالی است که امسال بیست و پنجمین سال نمایش «داستان‌های عامه پسند» تارانتینو در جشنواره فیلم کن است.

فیلم «زنان کوچک» محصول سونی به کارگردانی گرتا گرویک با حضور بازیگران برجسته که قرار است ۲۵ دسامبر در سینماها اکران شود، دیگر فیلم آمریکایی است که در میان حاضران در جشنواره فیلم کن نخواهد بود.

چند فیلم فرانسوی دیگر نیز در بخش رقابتی حضور خواهند داشت که عبارتند از: «مکتوب، عشق من» ساخته عبداللطیف کشیش سازنده «آبی گرم‌ترین رنگ است» برنده پیشین جشنواره، «اوه مرسی» ساخته آرنود دپلشن درامی جنایی با بازی لیدا سیدوکس، «پروکسیما» ساخته الیس وینوکور با بازی اِوا گرین در نقش یک فضانورد، «بینوایان» ساخته لاج لی و «ویژه‌ها» ساخته اولیویه ناکاشه و اریک تولِدانو درباره ۲ فعال اجتماعی که به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کنند.

پابلو لارین کارگردان شیلیایی با فیلم «اِما» و الیا سلیمانی کارگردان فلسطینی با قلم «باید بهشت باشد»، کانتمیر بالاگوف کارگردان روسی با فیلم «بابونه»، جسیکا هاوسنر کارگردان اتریشی با فیلم انگلیسی زبان «جوی کوچولو» و آنتونی چن کارگردان سنگاپوری با فیلم «فصل خیس» دیگر حاضران در بخش رقابتی این دوره جشنواره فیلم کن خواهند بود.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) به ریاست الخاندرو گونزالس ایناریتو در بخش داوری اصلی برگزار می‌شود.

کد خبر 437605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha