در دبستان میثم «مجید عنان‌پور» همیشه جزو نخستین دانش‌آموزانی بود که در برنامه‌های مختلف برای قرائت قرآن و دعا داوطلب می‌شد.

«مجید عنان‌پور»

همین باعث شد معلم استعداد مداحی‌اش را کشف کند. او به تازگی در ششمین همایش «جواز نوکری» تجلیل شده است. این همایش برای معرفی و قدردانی از مداحان فعال کشور برگزار می‌شود.  یک روز مجیدکوچولو بعد از پایان تلاوت قرآن شروع به خواندن سلام مخصوص حضرت فاطمه(س) کرد. او تصور می‌کرد این سلام‌ها هم جزء ذکرهای ختم قرائت است، اما سوز صدای او به دل آقامعلم نشست و پس از آن او به یکی از مداحان مراسم مدرسه تبدیل شد.

کوچک‌ترین فرزند خانواده عنان‌پور حالا یک جوان ۳۳‌ساله است با کارنامه‌ای پرافتخار که در آن ده‌ها مقام برتر کشوری و استانی در رشته حفظ و ترتیل قرآن کریم، عنوان قاری ممتاز و دعاخوان برگزیده کشور، اجرای برنامه مداحی زنده در شبکه قرآن سیما، فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و اقتصاد، تدریس در دانشگاه امام صادق(ع)، همکاری قرآنی و اجرای تلاوت در شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما، داوری مسابقات قرآنی، عضویت در شورایاری دوره‌های گذشته محله باغ خزانه و... و. به چشم می‌خورد.  

  • محقق قرآن‌پژوه 

 عنان‌پور در تربیت نسل قرآنی محله باغ خزانه نقش زیادی دارد و با اجرای برنامه‌هایی مانند کرسی تلاوت و جلسات قرائت قرآن کریم در مسجد المهدی(عج) زمینه استفاده اهالی از محضر درس استادان قرآنی شاخص را فراهم می‌کند. این تلاش‌ها در کنار پایبندی او برای عمل به آمیزه‌های دینی به این قاری جوان چهره‌ای محبوب و محترم بخشیده و زمانی که پیشنماز مسجد المهدی(عج) در نمازجماعت حضور ندارد، نمازگزاران به او اقتدا می‌کنند.

داشتن روحیه تحقیق و پژوهش از ویژگی‌های این قاری کلام وحی است. او که در رشته معارف اسلامی و اقتصاد، تحصیلات دانشگاهی‌اش را گذرانده، با توجه به سفارش‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم پرداختن به اقتصاد مقاومتی مقالات پژوهشی زیادی درباره این موضوع ارائه داده که یکی از آنها به‌عنوان مقاله علمی برتر کشور انتخاب شده است. عنان‌پور در این مقالات اقتــــصاد مقاومتـــی را با استــفاده از آمیـزه‌ها و اصـــول دین اسلــــام بررسی کرده است.  

کد خبر 437406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha