همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شروع عملیات رفع انسداد خطوط ریلی و بازسازی مسیرهای ریلی در مناطق سیل زده خبر داد.

بازسازی مسیرهای ریلی در مناطق سیل زده آغاز شد

سعید رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در جریان وقوع سیل، مسیر جنوب حدفاصل اهواز – اندیمشک در ایستگاه «بامدژ» و «نظامیه» به دلیل آبگرفتگی مسدود و آب شستگی وسیعی در جریان سیل اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشایی مسیرهای ریلی بیان کرد: در روزهای ابتدای وقوع سیل در این مسیرها باید منتظر می ماندیم سطح آب فروکش کند و به حدی برسد که امکان عملیات عمرانی فراهم شود. با این وجود، با منحرف کردن مسیر آب در محدوده ای که به شبکه ریلی آسیب وارد آمده، عملیات بازسازی و مرمت آغاز شد و در 2 روز آینده با فروکش کردن آب زمینه تسریع تعمیر خط فراهم می شود.

وی درباره توقف جابجایی بار فولاد خوزستان در این مسیر و مشکلاتی که برای کارخانه فولاد به وجود آمده گفت: در این مسیر محموله ای به مقصد فولاد خوزستان در حال جابجایی بود که با انسداد مسیر، باراندازی در بین راه (حدفاصل دوکوهه-اندیمشک) تدارک دیده شد و بار از قطار تخلیه و نسبت به حمل بار با کامیون به مقصد مورد نظر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه اگر روند فروکش شدن آب و عملیات مرمت با همین روند ادامه یابد، به زودی این 2 مسیر ریلی بازگشایی می شوند افزود: کاهش آبگرفتگی به کنترل و کم کردن خروجی آب سدهای خوزاستان بستگی دارد و در این باره با مسوولان مربوطه ارتباط داریم و وضعیت را هر لحظه رصد می کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر جنوب اگر به هر دلیلی آبگرفتگی فعلا فروکش نکند، در جابجایی بار از طریق ریل، محموله ها تا اندیمشک با قطار جابجا می شوند و از آن نقطه به بعد بار به وسیله کامیون انتقال داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چند کلیومتر راه آهن آسیب دیده و نیاز به مرمت دارد، گفت: در منطقه اهواز 10 کیلومتر از خط ریلی دچار آبگرفتگی شده است. البته آبگرفتگی به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند اما قسمت های کوچکی حدود 300 متر از خط دچار آب شستگی شده و همین عامل منجر به انسداد خط شد.

کد خبر 437386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha