سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: «انسان آکادمیک» عنوان اثری از پی بوردیو است که در آن حوزه آموزش و مسائل آن به‌ گونه‌ای نوآورانه به مسائل اجتماعی پیوند زده شده و ترجمه آن توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است.

كتاب انسان آكادميك

به گزارش همشهری آنلاین، مباحث ارائه شده در کتاب انسان آکادمیک که توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است به عناوین شامل فرارویی و تقابل دانشکده‌ها، شایستگی علمی و شایستگی تجربی، فضای سرمایه و اشکال قدرت، ساختار فضای قدرت‌ها، استادان عادی و جذب اعضای هیئت علمی، دفاع از هیئت علمی و گسست از توازن و توهم خودانگیختگی می‌شود.

در بخش نخست این کتاب اثر پی بوردیو که توسط علی‌رضا کاویانی از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده، آمده است: با ورود به حوزه مطالعه جهان اجتماعی - امری که نسبت بدان اهتمام ورزیده‌ایم - ناگزیر خواهیم بود به گونه‌ای تاثیرگذار با برخی مشکلات اساسی معرفت‌شناختی رودررو شویم؛ مشکلاتی که همگی به مسئله اختلاف میان شناخت عملی و شناخت آکادمیک مربوط می‌شوند.

پی بوردیو در کتاب حاضر تلاش کرده است در کنار مفاهیمی چون انسان اقتصادی، انسان سیاسی، انسان ارتباط جو، انسان اندیشه‌ورز و انسان فعال، مفهوم انسان آکادمیک را نیز به حوزه علوم انسانی اضافه کند. در این کتاب وی حوزه آموزش و مسائل آن را به‌گونه‌ای نوآورانه به مسائل اجتماعی پیوند می‌زند.

این کتاب زیر نظر کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج فصل و در ۴۴۰ صفحه به زیور طبع آراسته شده و با قیمت ۲۰۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان مباحث دانشگاهی قرار دارد.

کتاب انسان آکادمیک در پنج فصل انتشار یافته و نه تنها به تمایز انسان اکادمیک با دیگر انسان‌ها می‌پردازد، توضیح می‌دهد که یک انسان اکادمیک و یک دانشگاه چه تاثیراتی بر جامعه می‌گذارد. این کتاب تعداد زیادی نمودارهای آماری معتبر را در خود جای داده است که قدرت علمی و استنهاد دعاوی بوردیو را افزایش می‌دهد.

کد خبر 437370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha