پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

خوردن انواع و اقسام ماهی با سس معروف لهستانی، یکی از عادات غذایی زمستانی مردم کشور لهستان است.

البته آنها بیشتر ماهی مخصوصی به نام ماهی پیچ را به همراه این سس مصرف می‌کنند ولی شما می‌توانید به جای آن، ماهی قزل‌آلا یا هر نوع ماهی موردعلاقه خود را جایگزین کنید.

مواد لازم برای 4 نفر:

- 4 عدد فیله ماهی کامل قزل‌آلا (هرکدام حدود 225 گرم)

- 75 گرم یا 6 قاشق سوپ‌خوری کره

- 2 عدد تخم‌مرغ [خواص تخم‌مرغ]

- 2 قاشق سوپ‌خوری شوید تازه خردشده

- یک قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش

- نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

- چند برش لیمو ترش

- چند عدد هویج پخته

طرز تهیه:

1 – ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و تیغ آن را به صورت یک تکه خارج کنید.

نکته: برای این منظور شکم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت کامل از گوشت جدا کنید.

پس از اینکه ماهی‌ها را پاک کردید، آنها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای – که با روغن چرب شده– از پشت پهن کنید؛ به‌صورتی که قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.

2 – در کاسه کوچکی کره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب کنید. کره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن کرده و روی شعله متوسط تنظیم کنید.

3 – تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبکه‌ای قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید که کاملا سفت شود، سپس آنها را پوست کنده و ریز خرد کنید.

در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از کمی تفت‌دادن در کره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو کنید.

کد خبر 43734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز