دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور فرانسه در نظر دارد با آغاز فصل جدید در دوران ریاست جمهوری‌اش دوشنبه ۲۶ فروردین با اعلام یک سری سیاست‌ها براساس خواسته‌های رأی‌دهندگان از خشم جلیقه‌زردها بکاهد.

مكرون

قرار است امانوئل مکرون عصر امروز ساعت ۱۸ (به وقت محلی) درباره تدابیر ملموس پیش رو در پاسخ به خواسته‌های جلیقه زردها سخنرانی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مشاوران مکرون اعلام کرد: او به دنبال یک قانون جدید است که براساس آن تغییرات بنیادی انجام شود تا بدین شکل اعتراضات ضد دولتی و خشونت‌های ناشی از آن را فرونشاند.

با این حال یکی از اعضای اپوزیسیون جمهوری‌خواه فرانسه به نشریه لوفیگارو اعلام کرد مکرون نمی‌تواند شانس دوم داشته باشد.

جنبش جلیقه‌زردها ابتدا در مناطق روستایی و شهرهای کوچک فرانسه در اعتراض بر افزایش مالیات بر انرژی آغاز شد و سپس به اعتراضات ضد کاپیتالیسم و ضد دولت فرانسه گسترش یافت.

در ماه ژانویه مکرون یکسری مذاکرات برای آرام کردن معترضان انجام داد اما به نتیجه‌ای نرسید.

مکرون که به دنبال دومین دوره ریاست‌جمهوری است، با شهرداران محلی و ساکنان شهرهای کوچک دیدار و گفت‌وگو کرد و وعده داد که برون رفتی برای خشم جلیقه‌زردها پیدا کند اما باز هم جلیقه‌زردها روز شنبه در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرها گردهم آمدند و پیشنهادات ماکرون را رد کردند.

معترضان در پاریس بنرهایی با عنوان «مکرون ما انتظار هیچ چیز از پیشنهادهای تو را نداریم» وعده‌های مکرون را رد کردند.

براساس آمار وزارت کشور، ۳۱ هزار نفر روز شنبه به خیابان آمدند. البته این رقم نسبت به جمعیت اولین اعتراضات مبنی بر حضور ۲۸۲ هزار نفر بسیار کم بود اما نسبت به اعتراضات هفته گذشته این رقم افزایش یافت.

مشاوران مکرون اعلام کردند که او برنامه‌هایی برای کاهش تعداد قانون‌گذاران ملی و افزایش تعداد کارکنان دولتی برای انتقال خدمات به سطوح محلی و همچنین توجه ویژه به تغییرات آب و هوایی دارد.

کد خبر 437331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha