همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیته حقیقت‌یاب در کمیسیون انرژی برای رسیدگی به موضوع سیل تشکیل شد.

سيل

به گزارش خانه ملت، اسدالله قره خانی در تشریح نشست این کمیسیون به حضور وزیر نیرو و مدیران آب و برق خوزستان در این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز، مسئولان دولتی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در سیل اخیر و چرایی به وقوع پیوستن این حادثه ارائه دادند.

وی ادامه داد: نمایندگان سوالاتی مانند اینکه آیا وزارت نیرو اطلاعاتی درباره حجم بارش‌ها داشت؟ آیا محاسبات انجام شده دقیق و کارشناسی بود؟ آیا وزارت نیرو برای مقابله با سیل تمهیدات لازم را اندیشیده بود؟ مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زعم نمایندگان باید تدابیری اتخاذ می‌شد تا خسارت‌های سیل کاهش پیدا می‌کرد، خاطرنشان کرد: براساس گفته مسئولان دولتی، تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای مقابله با سیل انجام گرفته بود اما گستردگی سیل، حجم بارش‌ها و ظرفیت محدود سدها وزارت نیرو را ناگزیر کرد آب پشت سدها را رها کند تا از خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

قره‌خانی با بیان اینکه وزیر نیرو اطلاعاتی درباره ورودی و خروجی سدها و مسیرهای انحرافی ارائه کرد، تصریح کرد: مقرر شد؛ کمیته‌ای حقیقت‌یاب در کمیسیون انرژی تشکیل شود تا پیرامون وقایع اخیر گزارشی تهیه کرده و این گزارش را به کمیسیون انرژی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضا کمیسیون نقدهایی نیز به عملکرد وزارت نیرو داشتند، گفت: در دی و بهمن سال گذشته در کمیسیون انرژی هشدارهای لازم درباره احتمال این حوادث به وزیر نیرو داده شده بود اما به دلیل بی‌توجهی اقدامات لازم در این زمینه انجام نگرفت.

کد خبر 437303

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha