عبدالرحیم احمدی-رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان ساعت: درباره واردات ساعت‌های لاکچری و اما و اگرهایش با «عبدالرحیم احمدی» رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان ساعت همکلام می‌شویم.

عبدالرحیم احمدی

او به نکته مهمی اشاره می‌کند: «در ایران تولید ساعت مچی نداریم. هرچه ساعت مچی پشت ویترین ساعت‌فروشی‌ها از ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت یا ساعت‌های ارزان‌قیمت می‌بینید از خارج کشور وارد می‌شود. از نظر تخصصی بودن تولید ساعت مچی، هنوز واحد تولیدکننده‌ای در این زمینه نداریم.» اما ساعت فقط به ساعت مچی محدود نمی‌شود و ساعت‌های رومیزی و دیواری را هم در برمی‌گیرد که احمدی در توضیح این دسته از ساعت‌ها می‌گوید:

«ساعت‌های دیواری و رومیزی در داخل کشور تولید می‌شود. به همین دلیل واردات ساعت‌های رومیزی و دیواری به کشور ممنوع است.» احمدی سهم عمده واردات ساعت‌های مچی را از کشورهای چین، ژاپن و سوئیس عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «قبلاً واردات انواع ساعت‌های لوکس و غیرلوکس مچی فقط باتعرفه۴درصدانجام می‌شد اما اکنون با توجه به قیمت دلار تعرفه واردات ساعت‌های مچی دستخوش تغییراتی شده‌است. ۹درصد هم برای مالیات ارزش افزوده به آن اضافه شده و در مجموع این تعرفه تا ۲۰درصد را شامل می‌شود.»

احمدی از مشکلات واردات ساعت‌های لاکچری برای تاجران می‌گوید: «ثبت سفارش برای ساعت‌های لاکچری فعلاً بسته است. گمرک هم ساعت‌های طلا و برلیان را ترخیص نمی‌کند.» احمدی قیمت ساعت‌های معمولی در بازار ساعت‌فروشی را از ۳۰۰هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان می‌داند. اما برای ساعت‌های لاکچری این قیمت زمین تا آسمان تفاوت می‌کند: «ساعت‌هایی که در آن طلا یا برلیان به کار رفته باشد جزو ساعت‌های لاکچری دسته‌بندی می‌شوند؛

یعنی ساعت‌هایی که مشتریان خاصی دارند و هر فردی نمی‌تواند از عهده خرید آن برآید. ساعت‌های لاکچری در همه ساعت‌فروشی‌ها نیست و برای خرید آن باید به نمایندگی برندهای معروف مراجعه کرد. قیمت ساعت‌های لاکچری از ۵۰میلیون تومان به بالاست.» در بازار ساعت هم پای چینی‌ها در میان است و ساعت‌های ارزان‌قیمت چینی بازار را قبضه کرده. احمدی درباره تفاوت ساعت‌های لاکچری اصل و تقلبی می‌گوید: «ساعت‌های کپی و غیراصل قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارند که با قیمت ساعت اصل بسیار متفاوت است. اگر مشتری ساعتی را به‌عنوان ساعت اصل بخرد و حتی تا ۲سال بعد مشخص شود کپی و غیراصل است می‌تواند به اتحادیه مراجعه کند و بعد از بررسی، فروشنده ساعت به تعزیرات فرستاده می‌شود.» شماره تماس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ساعت ۸۸۱۷۳۵۶۶ و ۸۸۱۷۳۵۶۹ است. 

کد خبر 437299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha