خلق فضای شاد و با طراوت در کلانشهر تهران و احیای شب‌های پایتخت مهم‌ترین هدف اجرای طرح پهنه رودکی است.

حسن شیخ‌الاسلامی»

پروژه ملی و فراملی پای گردشگران و توریست‌ها هم به آن باز شود. «حسن شیخ‌الاسلامی» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان تهران در گفت‌وگو با همشهری محله با استقبال از اجرای طرح فرهنگی پهنه رودکی پیشنهاد می‌دهد: «زمینه‌ای فراهم شود تا هنرمندان در پیاده راه شهریار آثار هنری خلق کنند و مردم با روند تولید صنایع‌دستی بیشتر آشنا شوند.»  

  •  در جریان اجرای طرح پهنه رودکی قرار دارید؟  

متولیان طرح قرار است جلسه‌ای در این خصوص با مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشند تا داشته‌هایمان را تبادل کنیم و به یک خرد جمعی در اجرای بهتر طرح، برسیم.  

  •   راه‌اندازی پهنه چه تأثیری در نگهداری هویت تاریخی تهران دارد؟  

بناها و عناصر ارزشمند تاریخی، هویت محله‌ها هستند که برخی از آنها در محدوده طرح پهنه رودکی قرار دارد. با اجرایی شدن این پروژه می‌توان بناهای تاریخی را شناسایی کرد و برای ایجاد زیبایی بصری در منظر شهری آنها را مرمت و بازسازی کرد. همین کار باعث حراست از بناهای تاریخی و هویت محله می‌شود.  

  •    در پهنه رودکی آیا امکان تغییر کاربری بناهای تاریخی به فرهنگی وجود دارد؟  

پهنه رودکی زمانی معنا و مفهوم پیاد می‌کند که بناهای تاریخی و باارزش محدوده طرح، شناسایی و منطبق با کاربری‌های فرهنگی احیا و بازسازی شوند. این موضوع در دستور کار قرار دارد و همچنین برخی از بناهای قدیمی را که فضای مناسبی دارند می‌توانیم احیا و به کاربری فرهنگی تغییر دهیم.  

  •    اجرای طرح پهنه رودکی چه تأثیری بر گردشگری می‌گذارد؟  

دو مجموعه فرهنگی تئاترشهر و تالار وحدت به‌عنوان قطب فرهنگی پایتخت همیشه میزبان جشنواره و فستیوال‌های ملی و فراملی بوده‌اند. بنابراین قرار گرفتن این دو مجموعه در محدوده پهنه رودکی و اجرای برنامه‌های متنوع در گذرهای پیش‌بینی شده، قطعاً مسیر جذب توریست و گردشگر را هموار می‌کند و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم.  

  •    پیشنهاد خاصی برای اجرای بهتر پهنه رودکی دارید؟  

در کنار ۴ گذر تعریف شده می‌توان گذری ایجاد کرد که هنرمندان آثار هنری‌شان را در برابر تماشاچیان خلق کنند تا آنها هم با روند تولید آثار هنری به‌ویژه صنایع‌دستی آشنا شوند.  

کد خبر 437184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha