همشهری آنلاین: برنت اربل سفیر پیشین آلمان در تهران در مصاحبه‌ای تلویزیونی، واقعیت موجود در ایران را با آنچه که در رسانه‌های غربی ادعا می‌شود، کاملا متفاوت خواند.

برنت اربل سفیر پیشین آلمان در تهران

به گزارش ایرنا، «برنت اربل» که بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ سفیر آلمان در تهران بود از وجود اختلاف فاحش در گزارش های رسانه ای از وضعیت ایران خبر داد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که «آیا آنچه که در رسانه ها در مورد شرایط بحرانی در ایران گفته می شود واقعیت دارد؟» گفت: «من فکر می کنم گزارش های نادرست در مورد هر کشوری وجود دارد، حتی در مورد آلمان، رسانه ها در برخی کشورها گزارش های نادرستی ارائه می کنند. اما در مورد ایران، رسانه ها گزارش هایی ارائه می کنند که با واقعیت موجود کمترین تطابق را دارد».

وی افزود: ما زمانی به این موضوع پی می بریم که از نزدیک با این واقعیت روبرو شویم، موضوعی که در سفر هیات های پارلمانی و یا دولتی از آلمان به ایران به خوبی قابل مشاهده است.

به گفته اربل اعضای این هیات ها وقتی ایران را از نزدیک می بینند، پس از ۲۴ ساعت حضور در این کشور اعتراف می کنند که آنچه به عنوان گزارش از شرایط این کشور به آنها داده شده، هیچ ارتباطی با واقعیت امر ندارد.

سفیر پیشین آلمان در ایران در ادامه تاکید کرد: «شاید چنین چیزی کمتر در مورد باقی کشورها دیده شود، اما ایران جزو موارد شاخص است. آنچه که در خصوص مسائل فرهنگی و حقوق بشری در خصوص ایران در رسانه ها منتشر می شود در حد بسیار بالایی دور از واقعیت است».

برنت اربل (متولد ۱۹۴۳) که سابقه فعالیت از سال ۱۹۷۳ در سفارتخانه های آلمان در بیرون، صنعا، ریاض و قاهره را دارد، پیش از عزیمت به ایران بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ سفیر کشورش در بغداد بوده است.

کد خبر 437156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha