شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت سعودی یک زوج پاکستانی را به جرم حمل موادمخدر اعدام کرد، اقدامی که از سوی فعالان اجتماعی پاکستان مورد سرزنش قرار گرفت.

گردن زدن در عربستان

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستانی، محمد مصطفی و فاطمه به جرم قاچاق هروئین از سوی یک دادگاه سعودی محکوم به مرگ شده بودند.

وزارت خارجه سعودی در این خصوص گفت: حکم اعدام این زوج پاکستانی در دیوان عالی نیز به چالش کشیده شد اما نهاد عالی قضایی عربستان نیز بر اجرا آن تاکید کرد و سپس حکم اعدام این دو تبعه پاکستانی در شهر جده اجرا شد.

پروژه عدالت پاکستان، از نهادهای نام آشنای حقوقی شامل صدها فعال اجتماعی در این کشور، اعدام زوج پاکستانی در عربستان را محکوم کرد.

به گفته این گروه اجتماعی، اعدام زوج پاکستانی با مذاکرات فعلی دو کشور در خصوص تبادل زندانیان مغایرت دارد.

فعالان حقوقی و اجتماعی پاکستان از دولت این کشور خواستند تا با پیشبرد تلاش های دیپلماتیک، از تداوم اعدام اتباع پاکستانی در عربستان جلوگیری کند.

عربستان، محافظه کار ترین کشور دنیا است که آمار اعدام زندانیان در این کشور بالاتر از دیگر کشورهای جهان می باشد.

تقریبا ۱۰ روز پیش نیز عربستان حکم اعدام دو زندانی پاکستانی را در شهر مکه اجرا کرد.

براساس این گزارش، طی سال گذشته حکم اعدام ۱۲۰ نفر در عربستان به اجرا درآمده است.

ولیعهد سعودی اواخر بهمن ماه سال گذشته سفر دو روزه رسمی به پاکستان انجام داد و اعلام کرد که حکومت سعودی با آزادی بیش از دو هزار زندانی پاکستانی در عربستان موافقت کرده است.

رسانه‌های پاکستانی می گویند، به رغم ادعای ولیعهد سعودی تاکنون پیشرفتی درخصوص آزادی این تعداد از زندانیان پاکستانی و یا بازگشت آنان به کشور مشاهده نشده است.

طبق آماری که وزارت امور خارجه پاکستان سال گذشته میلادی منتشر کرد، ۶۲ پاکستانی در عربستان بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ اعدام شدند.

کد خبر 437138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha