همشهری آنلاین: نخستین بازی از هفته سی و دوم لیگ یک فرانسه به دلیل توهین نژادپرستانه یکی از هواداران تیم دیژون به کاپیتان آمیان چند دقیقه متوقف شد.

پرينس گوانو كاپيتان تيم آميان فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، دیدار دیژون و آمیان در شامگاه روز جمعه به دقیقه ۷۸ رسیده بود که ناگهان پرینس گوانو به سوی هواداران تیم میزبان رفت و به شدت نسبت به حرف‌هایی که شنیده بود، واکنش نشان داد. همان لحظه داور بازی را متوقف کرد و توجه همه بازیکنان و تماشاگران به ماجرا جلب شد. داور پس از پنج دقیقه سوت آغاز دوباره بازی را به صدا درآورد و دو تیم انتهای جدولی به تساوی بدون گل رضایت دادند.

مقام‌های رسمی باشگاه دیژون خیلی زود به ماجرای توهین نژادپرستانه یکی از هواداران خود در ورزشگاه خانگی واکنش نشان دادند و پلیس متهم اصلی این پرونده را بازداشت کرد. همزمان مقام‌های لیگ یک فرانسه LFP حمایت کامل خود را از کاپیتان و سرگروه آمیان اعلام و تاکید کردند در جلسه روز چهارشنبه ماجرای توهین نژادپرستانه را از تمام جوانب بررسی و رای خود را صادر می‌کنند.

گوانوی ۲۵ ساله سابقه بازی کردن در تیم ملی زیر ۲۰ سال فرانسه را هم در کارنامه دارد اما هرگز در تیم ملی این کشور بازی نکرده و پیش از پیوستن به آمیان در ۲۰۱۷ به ایتالیا و انگلیس رفته بود. او پس از بازی به خبرنگاران گفت: «ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و آنچه امروز اتفاق افتاد، اصلا پذیرفتنی نیست. وقتی خواستم بازی متوقف شود، می‌خواستم تاکید کنیم همه ما با وجود داشتن رنگ‌های متفاوت، انسان هستیم. هدف من ارزش نهادن به عبارت زیبای عشق است.»

از سوی دیگر، باشگاه آمیان هم با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی از گوانو حمایت کرد و نوشت: «ما پشت کاپیتان خود هستیم. نژادپرستی جایی در ورزشگاه‌های فوتبال ندارد.» پیش‌تر برای ماریو بالوتلی، بازیکن پیشین نیس و امروز مارسی هم اتفاقی مشابه در لیگ یک فرانسه افتاده بود.

فوتبال اروپا امسال بیش از هر سال دیگر درگیر توهین‌های نژادپرستانه هواداران به بازیکنان رنگین‌پوست است. تیم‌های مهم و بازیکنان سرشناس در بوندسلیگای آلمان، کالچو در ایتالیا و لیگ برتر جزیره در ماه‌ها و هفته‌های اخیر با مشکل نژادپرستی در ورزشگاه‌ها مواجه بوده و هر کدام تلاش کرده‌اند به نوعی بحران را مدیریت کنند.

کد خبر 437098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha