همشهری آنلاین: استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی در شبکه‌های وای – فای انگلیس، تازه‌ترین روش مورد استفاده مقامات این کشور برای جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر در اینترنت است.

با هوش مصنوعی؛شبکه‌های وای فای جلوی معامله مواد مخدر را می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کیوسک‌های InLink که در سراسر انگلیس نصب شده اند، جایگزین تلفن‌های کارتی شده‌اند تا برقراری تماس‌های رایگان و سریع از طریق وای – فای و نیز شارژ گوشی توسط شهروندان تسهیل شود.

اما برخی قاچاقچیان مواد مخدر و خریداران این مواد از امکانات مذکور برای معامله انواع مواد مخدر هم بهره می‌گیرند. شرکت مخابرات انگلیس برای مقابله با این نوع سوءاستفاده‌ها با همکاری InLinkUK ، الگوریتمی را ابداع کرده تا به طور خودکار تماس‌های انجام شده برای خرید و فروش مواد مخدر را بلوکه کند.

این الگوریتم با بررسی تعداد تماس‌ها، مدت آنها و اطلاعات ارائه شده توسط پلیس در مورد هویت افراد مشکوک، الگوهای مکالمه آنها و نیز شماره‌های همراه این افراد نسبت به بلوکه کردن تماس‌ها اقدام می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قبل از راه اندازی این سیستم، فروشندگان مواد مخدر از ۵ کیوسک مذکور در یک بازه زمانی ۱۵ هفته‌ای برای فروش مواد مخدر استفاده کرده و ۱.۶۸ میلیون دلار به جیب زدند. هنوز مشخص نیست این سیستم تا چه حد برای مقابله با این تخلفات کارآیی دارد.

کد خبر 437082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha