مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باید افتخار کنیم و باید ببالیم که چنین مردانی نماد شرف و انسانیت ما ایرانی ها هستند. ما پرچم افتخارمان را بر پایه عدالت و مروت و انسانیت بنا کرده ایم و تا پای جان از آن پاسداری خواهیم کرد.

تفاوت این دو عکس در چیست؟

به گزارش مشرق، یک کاربر اینستاگرامی نوشت: ایووجیما یک جزیره آتش فشانی کوچک در بیش از هزار کیلومتری جنوب توکیو است. همین جزیره مانع پیشروی بیشتر متفقین به خاک ژاپن شده بود. آمریکایی‌ها به دنبال تصرف ایووجیما و تبدیل آن به پایگاه هوایی خود بودند و با کشتار بیست و یک هزار سرباز ژاپنی این تپه را به اشغال خود درآوردند. در روز پنجم نبرد، سربازان اشغالگر آمریکایی پس از تصاحب تپه سوریباچی یک پرچم ایالات متحده را بر فراز تپه برافراشتند و جو رزنتال، عکاس آسوشیتدپرس هم با دوربین بزرگ اسپید گرافیک خود در صحنه حضور داشت و این لحظه افتخار به تجاوزگری امریکایی‌ها را ثبت کرد.پس از آن و به مرور این تصویر به عنوان نماد افتخار امریکایی‌ها مشهور شد. افتخاری که بر پایه ظلم و خونریزی بنا شده است. حالا آن تصویر را با عکسی که یکی از عکاسان ایرانی از نیروهای امدادی سیل لرستان در پلدختر ثبت کرده است، مقایسه کنید.

باید ببینیم، باید افتخار کنیم و باید ببالیم که چنین مردانی نماد شرف و انسانیت ما ایرانی ها هستند. ما پرچم افتخارمان را بر پایه عدالت و مروت و انسانیت بنا کرده ایم و تا پای جان از آن پاسداری خواهیم کرد.

کد خبر 437071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha