همشهری آنلاین: علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج ایران روز پنجشنبه در دور چهارم رقابت‌های آزاد بین المللی ریکیاویک ایسلند با غلبه بر حریف لهستانی خود و کسب ۳.۵ امتیاز به طور مشترک صدرنشین شدند.

صدرنشینی نابغه شطرنج ایران در رقابت های بین المللی ایسلند

به گزارش ایرنا، این رقابت ها که از ۱۹ فروردین ماه امسال و با حضور ۲۴۹ شطرنج باز به میزبانی ایسلند در حال برگزاری است، نماینده شطرنج ایران با درجه بین المللی ۲۵۲۳ به برتری رسید.

دو نماینده از ارمنستان در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

فیروزجا در دور سوم روی میز ۱یک مقابل «متیو کورنت» فرانسوی با درجه بین المللی ۲۵۵۶ ( مربی سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج ایران) با نتیجه تساوی متوقف شد.

فیروزجا اعجوبه‌ای که در سن ۱۳ سالگی، عنوان جوان‌ترین قهرمان کشور را از استاد بزرگ ایران احسان قائم‌مقامی‌ ربود، از وی به عنوان بخت سوم قهرمانی و از «آرین غلامی» با درجه بین المللی ۲۲۶۰ به عنوان بخت شصت و هفتمی این رقابت ها یاد می‌شود.

فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران در دورپنجم این رقابت ها و در میز ۲ برابر «پوتکین ولادیمیر» با درجه بین المللی ۲۵۹۷ دست به مهره می شود.

نخستین دوره رقابت های ریکیاویک ایسلند در سال ۱۹۶۴ میلادی و با حضور ۱۴ بازیکن برگزار و تا به امروز ۳۳ دوره این مسابقات برگزار شد.

این رقابت ها ۲۷ فروردین ماه جاری پایان می‌یابد.

کد خبر 436976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha