چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در اثر بارش‌های اخیر و سیل بی‌سابقه در استان، بسیاری از زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان آسیب‌های جدی دیده است.

ماهي - سيل

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نبی‌اله خون میرزایی در جریان بازدید از مناطق و مزارع پرورش ماهی سیل‌زده شهرستان‌های استان لرستان، گفت: با توجه به اینکه لرستان قطب تولید ماهیان سردآبی در کشور است، حلقه‌های پیش و پس از تولید زنجیره تولید ماهیان به خصوص ماهیان سردآبی در استان بسیار قدرتمند هستند ولی متاسفانه در اثر بارش‌های اخیر و سیل بی‌سابقه، بسیاری از زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان آسیب‌های جدی دیده است.

وی افزود: به علت آسیب‌های جدی و بسیار فراوان به زیرساخت‌های شیلاتی و آبزی‌پروری استان و تداوم آسیب‌های سیل اخیر در حوزه کشاورزی و شیلاتی، برآورد آسیب سیل اخیر در حوزه شیلات و تمامی زیر بخش‌های کشاورزی رو به افزایش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر و با خروج وضعیت استان از حالت بحرانی و رسیدن به آرامش نسبی، بازدیدهای گسترده در آینده بسیار نزدیک صورت می‌گیرد و پس از ارزیابی میدانی، خسارات وارده به مزارع شیلاتی استان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت وزیران و بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس، گفت: با توجه به اینکه خسارات در تولید و زیرساخت‌های استان بسیار بالا است هدف مجموعه دولت این است که تولیدکنندگان دوباره توانمند شوند و همچون گذشته فعالیت‌های تولیدی خود را با آرامش و جدیت ادامه بدهند.

وی همچنین بعد از مزاع پروش ماهی آسیب‌دیده در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که ۴۱۲ مزرعه پرورش ماهی در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دید و سیل ۷ هزارتن ماهی را با خود برد.

کد خبر 436922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha