ساکنان جنوب‌شرق پایتخت نخستین روزهای‌کاری امسال را با یک اتفاق خوب در این بخش از شهر شروع کردند؛

حسن روحاني

دسترسی به مترو، به‌عنوان یکــــی از ســـریع‌تــرین وســایل حمل‌ونقل عمومی، از خواسته‌های ساکنان منطقه ۱۵ بود که سرانجام تحقق یافت و ایستگاه مترو بعثت همزمان با افتتاح خط ۶ مترو تهران با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران به بهره‌برداری رسید. شهردار منطقه در این‌باره گفت: «فاز اول این خط از دولت‌آباد تا میدان شهدا به طول ۹ کیلومترمربع به بهره‌برداری ‌رسید که ۶ کیلومتر در منطقه ۱۵ قرار دارد.»

«وحید رضا محمدی» با بیان اینکه خط ۶ مترو یکی از استانداردترین خطوط مترو است که توانسته جوایز بین‌المللی را نیز کسب کند، گفت: «ایستگاه بعثت از جنوب و شمال دسترسی دارد، اما فعلاً در فاز اول نیمه جنوبی آن افتتاح شد.» شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه سعی داریم پهلوگاهی هم تعبیه کنیم تا ساکنان محله‌های مسعودیه، افسریه و مشیریه هم از طریق ایستگاه بعثت به خط مترو وصل شوند، گفت: «البته در خط ۶ مترو که طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه است، جنوب شهر را به شمال غرب شهر متصل می‌کند. دو ایستگاه دیگر در کیانشهر و ۱۷ شهریور هم در منطقه ۱۵ افتتاح می‌شود که البته این مهم در فازهای بعدی امکان‌پذیر خواهد بود.»

همچنین «مسعود لواف‌زاده» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۵ دراین‌باره گفت: «برای رفاه حال شهروندان در مجاور ایستگاه مترو بعثت پهلوگاه تاکسیرانی به مساحت هزار و ۳۰۰‌مترمربع ایجاد شده تا شهروندان از شبکه حمل‌ونقل عمومی هم بهره‌مند شوند. در این پایانه تاکسی‌های خطی و اتوبوس روزانه کار حمل‌ونقل مسافران را انجام می‌دهند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر ۲ ایستگاه مترو بعثت و کیانشهر در منطقه آزمایشی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.» ایستگاه بعثت در فاصله ۲۰۰ متری با شهرک سجادیه تهران در انتهای خیابان ۱۷شهریور، تقاطع بزرگراه بعثت و جنب بازار میوه و تره‌بار در منطقه ۱۵ قرار دارد. این ایستگاه ۳هزار و ۳۲۳‌مترمربع فضای سرپوشیده دارد. با راه‌اندازی این ایستگاه، امکان دسترسی شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT بزرگراه بعثت، میدان تره‌بار و میدان اصلی فروش آبزیان میسر خواهد شد.

کد خبر 436904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha