همشهری آنلاین: رئیس جمهور، با بیان اینکه "هر شبی که برای عظمت و توسعه ایران بگذرد، از شب قدر افضل است"، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای فداکار را خالقان شبهای قدر این کشور دانست و تاکید کرد که سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیستها است چرا که همواره در کنار مردم و پرچمدار بزرگ مقاومت بود.

روحانی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای و رونمایی از ۱۱۴ دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در صنعت هسته‌ای با تاکید بر اینکه بزرگترین آرمان، هدف و عمل سپاه پاسداران؛ مبارزه با تروریست ها بوده و هست، اظهارداشت: این سپاه بود که ملتهای منطقه را از جنایت تروریستها نجات داد.

رئیس جمهور در این مراسم که همزمان با ولادت امام حسین(ع) سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان برگزار شد، گفت: حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) فرهنگ ایستادگی، ایثار، شهادت و شهامت را به ما یاد داد و امروز روز میلاد بزرگمرد و آزادمردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت‌هایی که می‌خواهند ملت های جهان را به زیر سلطه خود در آورند ، به ما یاد داد. امام حسین(ع) به ما آموخت که چگونه در صحنه زندگی آمر به خوبی‌ها و نیکی‌ها و ناهی پستی‌ها و زشتی‌ها باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه خشنودی ما از آن جهت است که می‌دانیم با صبر و مقاومت و ایستادگی در مقابل سلطه و زور و بی‌عدالتی خداوند به وعده‌اش حتماً عمل خواهد کرد، گفت: فرهنگ ابی عبدالله الحسین(ع) و سالار شهیدان عامل اصلی پیروزی‌های بزرگ ملت‌های مسلمان و بویژه ملت بزرگ ایران بوده است؛ ملتی که در مقابل توطئه‌های مختلف مقاومت و متجاوز به ایران اسلامی را دفع کردند و امروز نیز درس بزرگی برای مقاومت و ایستادگی ما در برابر آنهایی هستند که با فشار به زندگی مردم تلاش می‌کنند ما را از مسیر تعالی بازدارند.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز، روز پاسدار است؛ روز فداکاران و جان برکفانی است که از روز اول انقلاب در کنار مردم و با مردم بودند و برای منافع مردم، کشور و انقلاب از راحتی خود گذشتند.

دکتر روحانی تأکید کرد: پاسداران عزیز در کنار دیگر مدافعان انقلاب در راه دفاع از کشور و مردم شب‌هایی را به صبح رساندند که هر شب‌ آن از شب قدر بالاتر و باارزش‌تر بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شب قدر فقط شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان نیست، گفت: ما می‌توانیم شب قدری بیافرینیم که از این شب‌های قدر هم بالاتر است؛ هر شبی که تصمیم، اراده و نقشه ما برای رفاه این ملت و توسعه ایران و افزایش قدرت ملت باشد، آن شب از شب‌های قدر باارزش‌تر است.

دکتر روحانی تأکید کرد: سپاه پاسداران و نیروهای فداکار در کشور تا صبح برای راحتی و استراحت مردم نخوابیدند و شب‌های زندگی خود را شب قدر ساختند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که سپاه برای چه بوجود آمد؟، گفت: انقلاب شکوهمندی در ایران به پیروزی رسید و به دنبال آن دشمنان فراوانی در منطقه و جهان می‌خواستند دوران و زمان انقلاب حداکثر چندهفته و چند ماه بیشتر نباشد و برای تحقق هدف خود انواع توطئه‌ها را طراحی کردند که یکی از این توطئه‌ها ترور علیه ملت ایران بود.

دکتر روحانی افزود: دشمنان انقلاب گروهک‌هایی را در دامان خود تربیت کردند، با پول خود آنها را مورد حمایت قرار داده و مواد منفجره و تسهیلات در اختیارشان گذاشتند تا مسئولان کشور ما را به خاک و خون بکشند تا دوباره ایران به دورانی که زیر سلطه آمریکا بود، بازگردد ما در آن مقطع به یک نیروی مؤمن و فداکار نیاز داشتیم که در برابر آمریکا بایستد و امنیت و آرامش را برای ایران به ارمغان آورد و رأس این نیروها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور افزود: آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و دیگر شهرها گروه‌های منافقین و چپ توطئه می‌کردند، چه کسی آنها را دستگیر و به دست عدالت می‌سپرد، چه کسانی فداکاری می‌کردند. تروریست‌ها و توطئه‌گران و دشمنان انقلاب را دستگیر می‌کردند و منافقین را ناکام می‌گذاشتند در رأس اینها پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

دکتر روحانی همچنین به دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله اشاره کرد و گفت: روزی که دشمنان ملت ایران، جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام می‌کردند که یک هفته بعد در تهران مصاحبه خواهند کرد، چه کسانی در مقابل دشمن تا دندان مسلح فداکاری کردند، ملت ایران، ارتش، بسیج، عشایر، نیروی انتظامی و در رأس این فداکاری‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشت.

رئیس جمهور یادآور شد: پس شما می‌خواهید با همه این فداکاری‌ها، سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد.

دکتر روحانیافزود: دشمنان ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته توطئه‌های مختلفی طراحی کردند که همه منجر به شکست شد. همه ملت ایران تمام اقوام، پیروان ادیان مختلف، شیعه و سنی، همه دوشادوش هم ایستادند و در مقابل دشمن مقاومت کردند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره در این مقاومت پرچمدار بزرگ بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز استکبار جهانی و آمریکا می‌خواهد کینه و عداوت و شکست‌های خود را از طریق تروریست‌ خواندن یا تروریست نامیدن گروهی که همواره بزرگترین هدف و آرمان، عمل و ایثارش مبارزه با تروریست بوده نشان دهد. این در حالی است که هیچ ملتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده؛ تروریست هایی که به دست ابرقدرت‌ها و در رأس آنها آمریکا ساخته شدند و مطیع فرمان آنها بودند.

دکتر روحانی تأکید کرد ملتی که در یک شب ده‌ها تن از نمایندگان مجلس، وزرای دولت و رئیس دستگاه قضایی‌اش شهید می‌شوند و یا رئیس جمهور و نخست وزیر و جمع زیادی از مقامات کشور در یک روز و در یک حرکت تروریستی به شهادت می رسند و بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه به دست تروریست‌ها شهید می‌شوند، آیا می‌تواند حامی تروریسم باشد. کدام ملتی بیشتر از ایران در برابر تروریست‌ها و در مبارزه با تروریسم ،فداکاری کرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فداکاری و ایثار، تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کردند و تعدادی از باقیمانده‌های آنها فرار کرده و به دامان صدام پناه بردند که امروز در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آیا نباید استکبار از این نهاد انقلابی عصبانی باشد؟ چه کسی بود که ملت‌های منطقه را در برابر تروریست حمایت کرد، جز سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران بود.

دکتر روحانی افزود: اگر عراق و سوریه از ما درخواست کمک کردند که در مقابله با تروریست ها و داعش به کمک آنها بشتابیم، ما ساعتی درنگ نکردیم و از شبی که اربیل و سلیمانیه در عراق در حال سقوط بود و گروه تروریستی داعش مردم را به خاک و خون می‌کشید، ملت ایران و سپاه لحظه ای برای کمک به عراق و مردم عراق درنگ نکردند. چه کسانی در عراق و سوریه با داعش جنگیدند و سلطه این گروه تروریستی را در منطقه پایان دادند؟ این ملت ایران و در رأس آن سپاه پاسداران بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سپاهی که از روز تأسیس و فعالیتش ، یکی از بزرگترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده و در این راه شهدای فراوانی داده  که آخرین آنها نیز در جاده خاش و زاهدان توسط اذناب آمریکا به شهادت رسیدند. امروز از سوی دشمنان ملت ایران به عنوان تروریست خوانده می‌شود.

دکتر روحانی با طرح این سوال که چه کسانی امروز تروریست‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند و چه کسانی هستند که از داعش حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا هنوز هم حاضر نیست با داعش بجنگد، به سران داعش پناه می‌دهد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

رئیس جمهور افزود: شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست ها همه کار کردید.

دکتر روحانی ادامه داد: کدام نیرویی بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

رئیس جمهور تأکید کرد: شما بعد از حمله به هواپیمای مسافربری و کشتن مسافران بی‌دفاع هواپیما به دروغ گفتید که هواپیما را با هواپیمای نظامی اف ۱۴ اشتباه گرفتید و همه می‌دانند که این حرف چقدر بچه‌گانه و دروغ است. شما با این کار تروریستی خواستید بگویید که خط قرمز نمی‌شناسید، زنان و بچه‌ها را می‌کشید و پیام شما حمایت از تروریسم در منطقه بود.

دکتر روحانی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، گفت: شما امروز با تحریم خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر مدعی هستید که با تحریم می‌توانید مانع پیشرفت و توسعه فناوری هسته‌ای ملت ایران باشید سخت در اشتباه هستید.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح ۱۱۴ دستاورد جدید در عرصه فناوری و دانش هسته‌ای در سالروز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: افتتاح‌های امروز به روشنی به دشمنان ملت ایران می‌گوید شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید.

رئیس جمهور گفت: اگر شما تا دیروز از سانتیرفیوژ IR۱ می‌ترسیدید امروز IR۶ و زنجیره ۲۰ تایی آن را افتتاح کردیم و اگر بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه دهید در آینده نه چندان دور IR۸  را هم مشاهده خواهید کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند، اظهار داشت: اگر هدف از تحریم‌ها این بود که قدرت نظامی ایران کاسته شود، از پارسال تا امروز به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجد و اگر مقصود از تحریم‌ها ایجاد اختلاف در داخل بود، از اردیبهشت پارسال که نغمه شوم تحریم را شروع کردید تا امروز وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه احزاب، گروه‌ها، نیروهای مسلح، اقوام و مذاهب یکپارچه در کنار یکدیگر قرار دارند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان حتی می‌خواستند از بارندگی و سیلاب هم سوء استفاده کنند، اما ملت ایران با هوشمندی و یکپارچگی پاسخ قاطعی به آنان دادند. دشمنان خواستند بگویند که در جریان سیلاب بین ارتش و سپاه و دولت و نیروهای مسلح  و شیعه و سنی اختلاف وجود دارد،‌ اما مردم اقصی نقاط کشور با وحدت و همدلی نشان دادند که در کنار هم قرار دارند.

دکتر روحانی: در حادثه اخیر در کنار استاندار، فرماندهان سپاه و ارتش حضور داشتند و در کنار سایر مسئولین اجرایی، نیروهای مسلح مشغول فعالیت بودند.

 رئیس جمهور با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در خصوص سپاه پاسداران، تصریح کرد: شما فکر کردید اگر سپاه را گروه تروریستی بنامید کسی آن را از شما می‌پذیرد. هیأت‌ حاکمه کم‌تجربه آمریکا در دو سال اخیر در کجا موفق بوده است؟ از معاهده آب و هوا خارج شدید، آیا کسی از شما حمایت کرد؟ سیاه‌پوستان و مردم آمریکای لاتین را برای رفت و آمد تحت فشار قرار دادید، آیا کسی آن را تأیید کرد و یا قدس شریف را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردید آیا کسی آن را از شما پذیرفت؟ بدانید قدس برای همیشه پایتخت ملت فلسطین خواهد بود و اقدام و توطئه شما در تاریخ منطقه اثرنخواهد گذاشت. همچنین جولان را متعلق به متجاوزین صهیونیستی اعلام کردید، اما آیا کسی آن را از شما قبول کرد؟

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: موقع اعمال تحریم علیه ملت ایران، اعلام کردید که در تابستان کار ایران تمام است. پس از آن زمان کریسمس و بعد ۲۲ بهمن و سپس آغاز سال جدید را به عنوان پایان کار ایران اعلام کردید.بدانید که همیشه در خطا بودید و باز هم در خطا هستید. شما منافع ملت آمریکا و جهان را بخاطر یک مشت صهیونیست، مورد معامله قرار دادید و این بزرگترین خطا و اشتباهتان است.

رئیس جمهور اظهار داشت: تصور کردید اگر علیه سپاه سخن بگویید در ایران اختلاف ایجاد شده و یا از محبوبیت سپاه کاسته خواهد شد اما بدانید امروز محبوبیت سپاه در قلب ملت ایران و منطقه بیشتر است.

دکتر روحانی اضافه کرد: در برابر عصبانیت خود از ایستادگی و مقاومت ملت ایران تنها توانستید به زندگی روزمره مردم فشاری وارد آورید و مردم مواد غذایی مورد نیازشان را در سایه تحریم‌تان گران‌تر بخرند و این تنها هدفی بود که به آن رسیدید. ولی هدف اصلی شما این نبود. امروز هیچ‌کس در ایران طرفدار حکومت خائنانه و ظالمانه شما نیست و اگر با تحریم‌ها می‌خواستید ملت، دولت و نظام ایران از راه و اهداف خود برگردند و خودتان بر ایران و منطقه مسلط شوید، مطمئن باشید که در اشتباه هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز روابط ایران با کشورهای منطقه بهتر از گذشته است، اظهار داشت: البته ما هر روز و شب زمزمه‌ها و وزوز شما را در گوش مسئولین منطقه می‌شنویم، ولی این زمزمه‌ها هیچ اثری ندارد و امروز بهترین روابط را با کشورهای منطقه و همسایه داریم. یکی دو کشور وجود دارد که آن هم تقصیر خودشان است و ما آمادگی داریم با همه ملت‌های منطقه رابطه برادرانه و حسن همجواری داشته باشیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران به راه و اهداف خود پایبند بوده و به آن خواهد رسید، اظهار داشت: در سال ۹۲ وعده دادیم که سانتریفیوژها بچرخد و اقتصاد هم بچرخد و امروز سانتریفیوژها، بهتر و دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از دیروز می‌چرخند و ملت ایران هم در توسعه علمی و اقتصادی، هر روز گام‌های جدیدی برمی‌دارد.

رئیس جمهور گفت: اقتصاد کشورمان در چند سال اخیر، مسیر درست را طی کرده است و اگر قبل از سال ۹۲ حدود دو سوم از گندم مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کردیم، امروز خودکفا هستیم و علیرغم میل دشمنان، در بسیاری از محصولات از جمله بنزین نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و در برداشت از منابع مشترک گاز و نفت از همسایگان خود پیشی گرفتیم و اقتصاد کشورمان برغم خواست دشمنان می‌چرخد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت با همه توان از محصولات و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند، گفت: در چند سال اخیر چندین هزار محصول دانش‌بنیان به عرصه تولید رسیده است و شرکت‌های دانش بنیان شتاب‌دهنده‌ها و رشد علمی و فناوری ارتقاء یافته و در نوآوری ۳۵ پله رشد داشته‌ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسیر ما، مسیر علم، دانش، خودکفایی، قدرت و نوسازی کشور است و آن را با قدرت پیگیری خواهیم کرد.

دکتر روحانی جبران خسارات ناشی از سیل و سیلاب را در کمترین زمان ممکن مورد تأکید قرار داد و گفت: جبران این خسارت‌ها به مانند نیواورلئان چند سال به طول نخواهد انجامید بلکه در همین سال ۹۸، خسارت‌های اصلی جبران خواهد شد و اولین هدف ما این است که کسانی که در سیل خسارت دیده‌اند در کمترین زمان ممکن به زندگی عادی بازگردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری، دولت، نیروهای مسلح و همه دستگاه‌ها، یکپارچه در کنار هم قرار دارند و خسارت‌ها را جبران و برطرف می‌کنیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در ایام عید مشغول خدمت رسانی به مردم بودند، اظهار داشت: در تعطیلات عید نوروز مسئولین، وزرا، فرمانداران، استانداران، نیروهای مسلح و امدادی، مشغول تلاش شبانه‌روزی بودند و حتی یکساعت هم به تعطیلی نرفتند و توانستند کمک‌ها را به مردم برسانند که تلاش‌های آنها شایسته تقدیر است.

رئیس جمهور افزود: همچنین از ملت بزرگ ایران بخاطر صبوری، مقاومت، ادب، عزت، روحیه و فرهنگ بلندشان تشکر می‌کنم.

دکتر روحانی همچنین قدر دانستن اتحاد و یکپارچگی موجود در کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: این اتحاد و یکپارچگی از نعمت‌های بزرگ و ارزشمند است و در سایه این اتحاد امروز آمادگی و فداکاری ما بیشتر از گذشته است.

رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: مردم بدانند هدف بزرگ همه تلاشگران در همه صحنه‌ها، انجام وظیفه و خدمت به ملت بزرگ ایران است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در بسیاری از امور صبر و حوصله به خرج داده شده است، خطاب به طرف های مذاکره هسته‌ای کشورمان، گفت: یکی از اعضای ۱+۵ تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت و نشان داد که قابل اعتماد نیست لذا به بقیه ۵ عضو این گروه می‌گویم که به وظایف‌شان توجه داشته باشند. ما صبر می‌کنیم و صبر کردیم، اما صبر نیز آستانه‌ای دارد و در این آستانه ممکن است دولت و نظام ایران قدمی بردارد لذا برای آن روز هم فکری بکنید.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اگر صبر می‌کنیم بخاطر ضعف‌مان نیست بلکه بخاطر تدبیر و منافع ملت ایران و منطقه است و از کسی ترسی نداریم. مسیر ما مسیر درستی است و امیدواریم دیگران بدانند که تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد و لذا پای پیمان و عهد خود باشید.

کد خبر 436732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha