دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس زدن آب کارون از طریق سیستم فاضلاب شهری، آب‌گیر شدن دو جاده ساحلی و محدودیت قایق برای روستاهای حاشیه‌ای، از جمله مشکلات اهواز در سیل خوزستان است.

سيل

به گزارش مهر، پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت بحرانی شهرهای پایین‌دست استان خوزستان در روزهای آینده هر ساعت بیشتر از قبل می‌شود. حجم فراوان بارندگی استان‌های غربی کشور در حال حاضر از طریق رودخانه‌هایی همچون کارون، کرخه، دز و در حال سرازیر شدن به جنوب‌غربی ایران و استان خوزستان است و همین امر باعث شده تا برای تخلیه برخی از روستاها دستوراتی صادر شود.

عبدالمطهر محمدخانی از خبرنگاران حاضر در استان خوزستان، مشاهدات خود درباره وضعیت شهر اهواز را در فضای مجازی منتشر کرده است:

«۱. مشکل اصلی بحران شبکه فاضلاب شهری است. پساب فاضلاب شهر اهواز که سال‌ها به سادگی در رودخانه کارون ریخته می‌شده حالا با بالا آمدن بیش از حد آب در این رودخانه به عکس خود تبدیل شده و آب کارون را به همراه همان فاضلاب به کف خانه‌ها و خیابان‌های شهر باز می‌گرداند. این مشکل البته در همه مناطق شهر نیست و فعلاً در چند منطقه از شهر محدود است. راه‌حل کوتاه مدت بستن خروجی فاضلاب شهری در حاشیه رودخانه و انتقال فاضلاب به صورت ماشینی به کرخه است.

۲. مشکل دوم شهر اهواز آب‌گیر شدن دو جاده ساحلی شهر است که در حاشیه رودخانه بنا شده است. این مشکل هم طبیعتاً ناشی از بالا آمدن رودخانه کارون است. رستوران‌ها، فضاهای تفریحی و گردشگری مردم که متأسفانه در حاشیه رودخانه ساخته شده به زیر آب رفته و زیان هنگفتی به جا گذاشته است. از طرفی بسته شدن این دو جاده ترافیک آن‌ها را به داخل شهر و مسیرهای اصلی منتقل کرده و ترافیک سنگین و کلافه‌کننده‌ای را برای مردم به ارمغان آورده است.

۳. شهرک‌ها و روستاهای حاشیه شهر اهواز نیز مشکل سوم هستند. مناطقی که درگیر سیل هستند و دچار آبگرفتگی‌های گسترده شده‌اند. این مناطق عمدتاً ارتباط با شهر را از دست داده‌اند و تردد با شهر اهواز از آن‌ها تنها از طریق قایق امکان پذیر است. محدودیت قایق‌ها نیز مشکل عده‌ای برای نقل و انتقال مردم و امدادرسانی به آن‌ها شده است.»

کد خبر 436652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha