همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معوقات کل دانشگاه‌ها از سال ۹۷ است و مشکل عدم پرداخت کامل بودجه برای همه دانشگاه‌هاست.

دانشگاهها

به گزارش فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در سال ۹۷ به طور کامل پرداخت نشده است، گفت: متأسفانه دانشگاه علم و صنعت نیز مانند سایر دانشگاه‌ها نتوانسته بودجه سال گذشته را به طور کامل دریافت کند. بر این اساس ۲۰ درصد از اعتباری که به دانشگاه اختصاص داده شده بود، هنوز از خزانه به حساب دانشگاه واریز نشده است.

وی افزود: بنا شده تا معوقات دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی پرداخت شود و طی آخرین اخبار، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای برداشت از این صندوق است تا ظرف همین هفته پرداخت انجام شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه توضیح داد: علی رغم اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که باید تخصیص صد درصدی برای بودجه دانشگاه‌ها صورت بگیرد، اما تا این لحظه نقدینگی تأمین نشده است.

وی درباره دلیل عدم پرداخت کامل بودجه به دانشگاه‌ها، توضیح داد: عدم تحقق درآمدهای دولت و عدم تأمین نقدینگی از مواردی است که این مشکل را ایجاد کرده که طبیعتا سازمان برنامه و بودجه به دنبال حل این مشکل است.

وی ادامه داد: همچنین علت اینکه معوقات بودجه دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، این است که طبق قانون، این مجوز وجود ندارد که مبلغی در سال ۹۸ برای معوقات سال ۹۷ از خزانه برداشت شود و اگر چنین کاری انجام شود، با بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۸ لحاظ شده است.

ذاکری تأکید کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معوقات کل دانشگاه‌ها از سال ۹۷ است و مشکل عدم پرداخت کامل بودجه برای همه دانشگاه‌هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود آنکه سازمان برنامه و بودجه از شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی خبر داشت، بودجه ۹۷ به طور کامل تخصیص داده نشد که در آینده این عدم پرداخت می‌تواند مشکلاتی را برای فعالیت‌های دانشگاه ایجاد کند.

کد خبر 436644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha