همشهری آنلاین: بازیگر ۶۵ ساله آمریکایی در پروژه سینمایی «سنکا – در باب خلق زلزله‌ها» به کارگردانی روبرت شوونتکه به نقش فیلسوف اهل رم و مرشد نرون ظاهر می‌شود.

جان مالكوويچ در فيلم جعبه پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، جان مالکوویچ سال ۲۰۱۰ در اکشن کمدی «رد» ساخته شوونتکه بازی کرده بود و در دومین همکاری خود با فیلمساز ۵۰ ساله آلمانی یک نقش تاریخی ایفا می‌کند. گروه تولید امیدوار است بتواند «سنکا» را در لوکیشن ورززات در جنوب مراکش مقابل دوربین ببرد؛ شهری که پیش‌تر فیلم‌هایی چون «آخرین وسوسه مسیح» مارتین اسکورسیزی و «پادشاهی آسمان» ریدلی اسکات در آن تولید شده‌اند.

لوکیشن مورد نظر شوونتکه برای ساختن «سنکا» همان جایی است که بخش‌هایی از «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» با بازی کریس همزورث و تسا تامپسن و «بیروت» با بازی جان هام و روزاموند پایک مقابل دوربین رفته بود. قرار است طراحان صحنه با دکورهای موجود یک شرکت مراکشی سال‌های ابتدایی نخستین سده پس از میلاد مسیح را تا سال ۶۵ میلادی بازسازی و داستان را در این فضا روایت کنند.

شوونتکه چند سال برای تحقیق درباره روابط میان سنکا و نرون وقت صرف کرده و فیلمنامه را با همکاری متیو وایلدر بر اساس منابع تاریخی و متون مانده از فیلسوف رومی نوشته است. «در باب خلق زلزله‌ها» داستان سال آخر زندگی سنکا را روایت می‌کند؛ زمانی که مجبور شد در ۶۹ سالگی به اتهام همدستی در طراحی توطئه قتل امپراتور خودکشی کند. هر چند این اتهام اشتباه بود اما به زندگی سنکا پایان داد.

مالکوویچ که از ۱۹۷۶ در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون فعال است، در ۱۹۸۴ برای بازی در «جاهایی در قلب» رابرت بنتن و در ۱۹۹۳ برای «در خط آتش» وولفگانگ پترسن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شده است. او سال گذشته نقشی مکمل در فیلم بسیار موفق «جعبه پرنده» داشت.

کد خبر 436596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha