همشهری آنلاین: فیلم ابرقهرمانی «شزم!» در نخستین هفته اکران در ۴۲۱۷ سینما در آمریکای شمالی ۵۳ میلیون دلار فروخت و صدرنشین جدول پرفروش‌ها شد.

فيلم ابرقهرماني شزم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، «شزم!» به کارگردانی دیوید ف. سندبرگ محصول تازه استودیو برادران وارنر - نیولاین است و کارشناسان برای آن افتتاحیه ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌کردند. با این حال، فیلم فراتر از انتظارها ظاهر شد و ۱۰۲ میلیون دلار هم از اکران در ۷۹ بازار بین‌المللی به دست آورد تا مجموع درآمد جهانی آن در سه روز اول نمایش (با سه میلیون دلار پیش‌نمایش‌ها در آمریکا) به ۱۵۹ میلیون دلار برسد.

مهم‌ترین تفاوت عمده «شزم!» را با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی می‌توان در هزینه تولید آن دید؛ پروژه‌ای که کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه داشته و انتظار می‌رود به اندازه «آکوامن» و «زن شگفت‌انگیز» در بازار جهانی بفروشد. در واقع فیلم تازه وارنر نشان داد استودیوها می‌توانند بدون خالی کردن خزانه بانک هم فیلم ابرقهرمانی بسازند. «لیگ عدالت» و «بتمن برابر سوپرمن: طلوع عدالت» بدون در نظر گرفتن هزینه‌های تبلیغ و بازاریابی هر کدام ۳۰۰ میلیون دلار هزینه تولید داشتند.

در هفته صدرنشینی «شزم!» در آمریکای شمالی، «غبرستان حیوان‌های خانگی» ۲۵ میلیون دلار از ۳۵۸۵ سینما به جیب زد و دومین فیلم پرفروش شد. این تریلر فراطبیعی با هزینه ۲۱ میلیون دلار بر اساس یکی از کتاب‌های استفن کینگ تولید شده و ۵۲ درصد تماشاگران آن مردان و ۵۸ درصد خریداران بلیت گروه سنی بالای ۲۵ سال بوده‌اند. کوین کولش و دنیس ویدمایر کارگردانان «غبرستان حیوان‌های خانگی» هستند.

از سوی دیگر، «دامبو» به کارگردانی تیم برتن (بازسازی انیمیشن کلاسیک ۱۹۴۱ والت دیزنی) در دومین هفته اکران ۶۰ درصد تماشاگرانش را از دست داد و با فقط ۱۸ میلیون دلار، مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۷۶ میلیون دلار و در دنیا به ۲۰۰ میلیون دلار رساند. «کاپیتان مارول» هم این هفته ۱۳ میلیون دلار فروخت و وارد باشگاه یک میلیارد دلاری‌های سینمای جهان شد. فیلم در آمریکا از مرز ۳۷۰ میلیون دلار گذشته است.

با وجود نمایش چند فیلم خوب به ویژه در گونه‌های ابرقهرمانی و وحشت، تعداد تماشاگران سینما در آمریکا و کانادا تا امروز حدود ۱۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. انتظار می‌رود «انتقام‌جویان: پایان بازی» با شکستن رکوردهای فروش به پر شدن این فاصله و افزایش فروش بلیت در آمریکای شمالی کمک کند.

کد خبر 436586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha