همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: آنچه در تهران ساخته می‌شود برای کل کشور سودمند است؛ چرا که تهران پایتخت این کشور است و حومه بزرگی دارد و نیز بسیاری از مردم کشور برای انجام اموری در طول سال قطعاً به این شهر سفر می‌کنند، پس عوائد ساخت هر چیزی در تهران شامل کل کشور می‌شود.

روحاني

دکتر حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری هم‌زمان از سه طرح عمرانی در استان تهران با تبریک ایام اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح این سه طرح در تهران، اظهار کرد: خوشحالم امروز سه پروژه‌ای را افتتاح می‌کنیم که دو مورد آن در وهله نخست مربوط به محیط‌زیست هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با اشاره به تاریخچه طرح ایجاد مترو برای شهر تهران اظهار کرد: این طرح در آغاز انقلاب از جمله مباحثی بود که شاید مردم باور نکنند در مورد انجام شدن یا انجام نشدنش اختلافاتی وجود داشت به این شکل که عده‌ای می‌گفتند این طرح از پیش از انقلاب مطرح شده و چون مربوط به شهر تهران است و همه کشور را دربرنمی‌گیرد نباید از بودجه عمومی برای انجام آن استفاده کرد. عده‌ای دیگر هم می‌گفتند این طرح لوکس است و ما باید به جای آن برای مردم وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس را فراهم کنیم. بخش دیگری می‌گفتند اجرای این طرح ما را به سمت وابستگی می‌برد و با خودکفایی و استقلال ما منافات دارد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که افرادی این مسائل را مطرح می‌کردند که معروف به روشنفکری و تحصیل‌کردگی بودند، اظهار کرد: الان فرصت و زمان آن نیست که بگویم چه کسانی با این طرح مخالف بودند، اما این افراد خود را روشنفکر و تحصیل‌کرده می‌دانستند و این طور نبود که بگوییم از این مسائل اطلاعی نداشتند و به همین دلیل در سال‌های نخست پیروزی انقلاب و در مجلس اول موضوع آغاز ساخت مترو تهران با همین حرف‌ها گذشت و حتی مرحوم هاشمی رفسنجانی که بسیار علاقه‌مند بود این پروژه انجام شود نتوانست در مجلس اول این طرح را به نتیجه برساند.

کد خبر 436490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha