همشهری آنلاین: رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های لرستان، خوزستان، مازندران، گلستان و ایلام به تشریح جزئیات بازگشایی دانشگاه در این استان‌ها پرداختند.

دانشگاه آزاد اسلامي

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پی سیل اخیر اعلام کرد که تصمیم و نحوه بازگشایی دانشگاه‌های آزاد در استان‌های سیل‌زده بر عهده رؤسای دانشگاه آن استان‌ها است.

  • کلاس‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با یک هفته تأخیر آغاز می‌شود

دکتر سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در همین راستا درباره زمان بازگشایی و فعالیت مجدد این دانشگاه اظهار کرد: تمام کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی با یک هفته تأخیر آغاز می‌شود؛ اما کارکنان و کارمندان برای کمک‌رسانی و سایر اقداماتی که ممکن است مورد نیاز باشد در واحدهای دانشگاهی حضور دارند.

  • تأخیر یک هفته‌ای آغاز فعالیت‌های دانشگاهی درخواست شورای تأمین استان بود

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز اظهار کرد: شورای تأمین استان خوزستان اعلام کرده که همه کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌های استان خوزستان باید با یک هفته تأخیر و از ۲۴ فروردین آغاز شود. دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برای حضور هئیت علمی و کارکنان و کارمندان در محل کار مشکلی ندارد و دستورالعملی برای نیامدن آنها صادر نشده است؛ اما اگر مشکلی داشته باشند می‌توانند حضور نداشته باشند.

  • واحدهای استان مازندران ۱۷ فروردین بازگشایی می‌شود

حسین منصوریان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز در این راستا عنوان کرد: مازندران از نظر تهدید سیل با مشکلی مواجه نیست و شنبه ۱۷ فروردین ماه همه واحدها بازگشایی می‌شود. در منطقه سیل‌زده کیاکلا در استان مازندران واحد دانشگاهی نداریم و بقیه واحدها نیز در تاریخ مقرر فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

  • در بازگشایی کلاس‌ها آرامش دانشجویان را مدنظر قرار دادیم

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز گفت: در بیشتر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان گلستان مشکلی از نظر آبگرفتگی بعد از سیل نداریم و در ۶ واحد استان که درگیر سیل نیستند، کلاس‌ها برقرار می‌شود و بیشتر سعی داریم تا بعد از این روزهای پراسترس آرامش روانی دانشجویان فراهم شود. برخی مراکز مانند مرکز گمیشان در قسمت اداری دچار آبگرفتگی است و در بخش کلاس‌های آموزشی مشکلی نداریم؛ اما چون خود شهر دچار آبگرفتگی است و تردد با سختی است، تصمیم بر این گرفته شد تا کلاس‌های واحد گمیشان با یک هفته تأخیر آغاز شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این ممکن است دانشجویانی از بندر ترکمن به سمت گمیشان حرکت کنند؛ چون راه ارتباطی تخریب شده و مناسب نیست و بیشتر ماشین‌های امدادی رفت و آمد می‌کنند و تردد با سختی همراه است، دلیل دیگری بود تا کلاس‌های واحد گمیشان از هفته آینده برگزار و از سرگرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در بندر ترکمن هم چون مکان ما استیجاری و در اختیار آموزش و پرورش است و اکنون به اسکان سیل‌زدگان اختصاص پیدا کرده، کلاس‌های بندر ترکمن تشکیل نمی‌شود و از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و مابقی واحدهای استان گلستان از شنبه ۱۷ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

  • دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام تعطیل نیست

محمد حیدری‌میرزایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: هیچ یک از واحدهای استان ایلام هفته آینده تعطیل نیستند و دانشگاه کار و فعالیت خود را در بخش کارمندان و دانشجویان از ۱۷ فروردین آغاز خواهد کرد.

کد خبر 436306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha