همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:مسیر هدایت سیلاب در غرب خوزستان با توجه به پیش بینی سرازیر شدن آب بالادست به کرخه، به سمت هورالعظیم باید هموارتر شده و کشاورزان نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

هدایت بیشتر سیلاب خوزستان به هورالعظیم ضروری است

به گزارش ایرنا سرلشکر محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید هوایی و میدانی از مناطق سیلزده خوزستان در جمع خبرنگاران در شهر مرزی رُفَیّع ازتوابع شهرستان هویزه بیان کرد: امروز از مسیر رودخانه‌های دز ، کرخه ، و مسیرهای منتهی به دشت آزادگان و نیز تالاب هورالعظیم دیدن کردیم اما متاسفانه بسیاری از مسیرهای خروجی آب یا توسط مردم بسته شده و یا لایروبی نشده و خروجی آب از منطقه بسیار ضعیف است.

وی افزود: هم اکنون باید بر مناطق رُفیع و بستان تمرکز بیشتری بگذاریم و در مناطق مرزی راه‌های خروجی آب رودخانه کرخه بیشتر از گذشته، به سمت هورالعظیم هدایت کنیم تا آب در عقبه ها نمانده و سریع تر تخلیه شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: باتوجه به اینکه زمین های غیرقانونی در حریم وبستر رودخانه ها اشغال شده ،کشاورزان باید همکاری با دستگاه های خدمت رسان داشته باشند تا مسیرهای مورد نظر بازشده و آب تخلیه شود چرا که اگر آب بیشتری از رودخانه کرخه سرازیر شود، مشکلات دو چندان می شود.

سرلشکر جعفری بیان کرد: اکنون تمام ظرفیت های سپاه برای پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از سیلاب احتمالی رودخانه کرخه و نیسان در روزهای آینده بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: واحدهای مهندسی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)در این راستا بسیج شده و همزمان با کمک رسانی سایر مناطق سیل زده کشور در خوزستان نیز فعال شده اند.

هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.

شهر مرزی رُفیع از توابع شهرستان هویزه در غرب خوزستان واقع است.

کد خبر 436251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha