همشهری آنلاین: استاندار مازندران گفت که همه خانه های حاشیه رودخانه تلار که در اثر سیل اخیر خسارت دیدند جا به جا خواهند شد.

خانه های سیل زده حاشیه رودخانه تلار مازندران جا به جا می شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در شورای مدیریت بحران شهرستان سوادکوه افزود: در مرحله نخست حدود ۵۰۰ واحد مسکونی که احتمال خسارت آنها در اثر طغیان احتمالی رودخانه تلار وجود دارد، جا به جا می‌شود و بقیه هم در فاز دوم اجرای این طرح قرار می گیرند.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران، به مالکان این واحدهای مسکونی حدود ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی برای اجاره مسکن پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: با هماهنگی شهرداری ها، زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی که نیاز به جا به جایی دارند در شهرها از جمله شهر زیراب شناسایی می شود تا مالکان واحدهای انتقالی بتوانند خانه های جدید را در خارج از حریم رودخانه در این شهرها احداث کنند.

حسین زادگان اضافه کرد: افزون بر این، برای هر واحد مسکونی انتقالی از حاشیه رودخانه حدود ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت و ۱۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت تعمیراتی داده می شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد تا با جانمایی زمین برای ساخت واحدها، تسهیلات مورد نیاز را با معرفی به بانک عامل در اختیار سازندگان قرار دهد.

استاندار مازندران گفت: در حادثه سیل سال ۹۵ با طغیان رودخانه تلار تعداد زیادی از واحدهای مسکونی حاشیه رودخانه تخریب و یا دچار خسارت شد و برای جلوگیری از خسارت های دوباره باید این واحدها همان زمان تخلیه و جا به جا می شدند تا امروز بار دیگر دچار خسارت نشوند.

حسین زادگان ساماندهی رودخانه تلار را از دیگر برنامه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برشمرد و از شرکت آب منطقه ای مازندران خواست تا هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی رودخانه اقدام کند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در شرایط کنونی ماشین آلات راهسازی و سایر تجهیزات برای بازگشایی معابر و پاکسازی آثار سیل وارد شهرستان سوادکوه شد و تا پایان کار در منطقه حضور خواهند داشت.

در اثر ۲ بار طغیان رودخانه تلار در دو هفته گذشته به تعدادی زیادی از تاسیسات زیربنایی، مزارع کشاورزی و واحدهای مسکونی در مسیر این رودخانه از جمله شهرهای زیراب، شیرگاه، کیاکلا و قائمشهر خسارت وارد شد.

کد خبر 436250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha