همشهری آنلاین: هنرمندان سوئدی به دنبال نزدیک شدن به برگزاری مسابقات ۲۰۱۹ یورو ویژن در سرزمین‌های اشغالی، به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از حضور در این مسابقات خودداری می‌کنند.

تحريم يورو ويژن اسرائيل

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آفتونبلادت (aftonbladet)، بیش از ۱۷۰ هنرمند و سلبریتی سوئد با امضای نامه‌ای اعتراضی خواستار تحریم مسابقات یورو ویژن اسرائیل شدند.

در کنار هنرمندان سوئدی «نیتا بارزیلا» برنده سابق مسابقات یورو ویژن نیز با پیوستن به تحریم مسابقات اسرائیل خواستار عدم حضور دیگر هنرمندان جهان در این مسابقات شد.
بر اساس نامه اعتراضی امضاء شده که در روزنامه آفتونبلادت نیز منتشرشده است، هنرمندان سوئدی و هنرجویان فرهنگی این کشور یکصدا اعلام کرده‌اند که آنان نمی‌توانند با حضور در مسابقات یورو ویژن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین را نادیده بگیرند.

به گفته هنرمندان سوئدی تا زمانی که رژیم صهیونیستی به حقوق مردم فلسطین پایبند نیست ما در هیچ‌یک از مراسمات فرهنگی این رژیم شرکت نخواهیم کرد.

یادآور می‌شود چند روز بعد از آنکه اسرائیل توانست در ماه می سال ۲۰۱۸ میزبانی مسابقات یورو ویژه را به دست آورد، ارتش رژیم صهیونیستی با هجوم به اعتراض مردم غزه بیش از ۶۲ تن از فلسطینیان را به شهادت رساند.

کد خبر 436174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha