همشهری آنلاین: معاون وزیر راه از خسارت ۱۵۶ میلیارد تومانی به شکبه ریلی کشور بر اثر سیل‌های اخیر خبر داد.

شبكه ريلي سيل

شهرام آدم‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان خسارت وارد آمده به شبکه راهی و ابنیه‌ها در جریان وقوع سیل در استان‌های مختلف اظهار داشت: تنها در بخش شبکه راهی چیزی حدود ۱۵۶۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.    

وی درباره محل تامین این خسارت‌ها گفت: در مرحله رفع بحران در مناطق سیل‌زده هستیم و روزهای آینده پس از انجام عملیات و اقدامات مورد نیاز برای عادی‌سازی شرایط، به این موضوعات هم رسیدگی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه دسترسی به پلدختر ایجاد شده، ادامه داد: هنوز راه دسترسی زمینی به شهرستان معمولان ایجاد نشده اما هم‌اکنون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل حاضر هستند و ماشین‌آلات مورد نیاز برای بازگشایی راه زمینی به معمولان مستقر شده‌اند.

آدم نژاد با بیان اینکه طول راه‌های آسیب‌دیده ناشی از جریان سیل شامل راه‌های شریانی،   اصلی،   فرعی و روستایی حدود ۱۲.۵۷۶ کیلومتر است و ۶۸۹۶ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده‌اند، گفت: بیشترین طول راه آسیب‌دیده مربوط به استان مازنداران به‌طول ۲۰۸۹ کیلومتر و خسارت ۱۷۰ میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل وزیر راه‌وشهرسازی افزود: همچنین بیشترین خسارت وارد آمده به ابنیه فنی مربوط به استان گلستان است که چیزی حدود ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده و ایجاد محیط ایمن و امن برای مردم منطقه و مسافران اظهار داشت: ۸۱۲۷ دستگتاه ماشین‌آلات راهداری درگیر عملیات و اقدامات مورد نیاز هستند. ۱۶۵۸ مقطع هم در این مدت ریزش‌برداری و پاکسازی محور شده است.   همچنین ۳۳ مورد راه دسترسی برای عبور موقت احداث شده همچنین ۱۰۷ مقطع رانش محورها ناشی از بارنگی ترمیم شد.

کد خبر 436158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha