همشهری آنلاین: بعد از دربی پایتخت، باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای از توبیخ تعدادی از بازیکنان این تیم خبر داد مدیر برنامه پاتوسی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد که با واکنش معاون باشگاه استقلال روبرو شد

فرشيد اسماعيلي پنالتي

باشگاه استقلال ابتدا بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت و اعلام کرد: «باشگاه استقلال در اطلاعیه خود اعلام کرد: با توجه به حوادث پیش آمده در رختکن تیم استقلال و درگیری‌های به وجود آمده میان فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی و ایسما گونکالوس و با توجه به پیشنهاد سرمربی تیم وینفرد شفر به مدیرعامل باشگاه، فرشید باقری تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در تمرینات تیم را ندارد و همچنین نامبرده مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شد.»

امروز هم هیات مدیره باشگاه تشکیل جسله داد و تعدادی از اعضای تیم را توبیخ و جریمه کرد

اما اینکه در رختکن چه اتفاقی افتاد موضوعی است که شاید بتوان از خلال توضیحات مدیر برنامه پانوسی و پاسخ علی خطیر به آن متوجه شد.

مدیر برنامهپانوسی و ایسما، دو بازیکن خارجی استقلال در مورد اتفاقات بعد از بازی مدعی شده است:

«اسماعیلی و باقری می‌خواستند پاتوسی را بزنند، ایسما از او دفاع کرد. نژاد پرستی باید در کمیته انضباطی بررسی شود ... اینطور که به من گفتند، شفر قبل از بازی جلوی همه گفته بود ایسما یا پاتوسی پنالتی می‌زنند... آقای اسماعیلی آمده به زور پنالتی را گرفته زده کافی نبود بعد باید در رختکن به خاطر حرف حق پاتوسی، نژاد پرستی کند و به او فحش بدهد. فرشید باقری و فرشید اسماعیلی بخواهند او را بزنند و ایسما بیاید از او دفاع کند. جوری که بازیکن به من ویس (پیام) داده که همین الان می‌خواهم ایران را ترک کنم! این چه نوع رفتاری است؟.. این‌اتفاق در بازی قبلی افتاد و تبریزی توپ را از ایسما گرفت، بازی قبل از آن هم غفوری توپ را از پاتوسی گرفت!

نژاد پرستی‌های آقایان باقری و اسماعیلی باید در کمیته انضباطی بررسی شود. معذرت خواهی یک چیز خیلی کوچک است. معذرت خواهی هم که از ته دل نباشد، نباشد بهتر است. امیدواریم این اتفاقات در بازی‌های آینده مقابل الهلال، العین، الدحیل و دیگر بازی‌های لیگ نیفتد. این بار پنجم، ششم است که این اتفاق می‌افتد و هیچ کس هم آن را نمی‌بیند.»

در واکنش به این اظهارات علی خطیر، معاون باشگاه استقلال در گفت‌وگو با سایت باشگاه گفت: «در خصوص مصاحبه مدیربرنامه آیاندا پاتوسی در ارتباط با اتفاقات بازی دربی لازم است تا به استحضار برسانم که اظهارات او غیر مرتبط و غیرمسئولانه بوده و صحبت‌هایی که مطرح کرده، دور از واقعیت و خارج از حیطه اختیارات یک مدیر برنامه طبق مقررات موجود است. مطابق مقررات فعالیت مدیران برنامه فیفا و فدراسیون فوتبال ایران، حیطه اختیارات مدیر برنامه Intermediary  در حد نمایندگی و ارایه خدمات به بازیکن جهت انعقاد قراردادها باشگاه مربوطه است و نه بیشتر.

بنابراین تمامی صحبت‌های او  مبنی بر خروج بازیکن از کشور به واسطه توهین نژادپرستانه کذب محض و خارج از چارچوب اختیارات ایشان می‌باشد و در جهت ضربه زدن به منافع باشگاه استقلال تلقی خواهد شد.

وی افزود: بنده ضمن نکوهش و محکوم کردن تمامی اتفاقات روی داده در بین دونیمه و پایان بازی دربی در رختکن و هتل، لازم است به استحضار تمامی هواداران عزیز باشگاه استقلال برسانم که پس از اظهارات او باشگاه استقلال با توجه به حساسیت موضوع مطرح شده، به بررسی کامل موضوع پرداخته و اعلام می دارد که هیچگونه توهین و یا عمل نژادپرستانه از طرف بازیکنان اتفاق نیفتاده است. همانطور که قبلا عرض کردم وظایف مدیربرنامه مشخص است و مسائل فنی تیم ارتباطی به وی ندارد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال اظهار داشت: او حق ندارد درباره مسائل تیم با رسانه‌ها صحبت کند و اگر مشکلی پیش آمده بود و یا به بواسطه بازیکن مطلبی را مطلع شده است باید با باشگاه مطرح کند.

بنابراین ضمن احترام به او خواهشمندم تا تنها در حیطه وظائف قانونی خود صحبت و فعالیت کند و از هرگونه مصاحبه غیرمرتبط در حوزه فعالیت بازیکن و روابط بازیکن با باشگاه جدا خودداری کند. مطمئنا در صورت تکرار ماجرا باشکاه استقلال این حق را برای خود قائل خواهد شد تا از طریق مجاری قانونی و مطابق قوانین و مقررات داخلی و بین المللی فیفا اقدام کند. ما و همه ارکان باشگاه بنا به دستور و تاکید مدیرعامل محترم از هرگونه حاشیه دوری کنیم و فقط در راستای موفقیت تیم تلاش کنیم.»

کد خبر 436051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha