همشهری آنلاین: جهانگیری که برای بررسی وضعیت سیل در استان لرستان به خرم‌آباد سفر کرده است با بیان اینکه تمام استان‌های کشور درگیر مشکلات سیل هستند، گفت اولویت اصلی برای ما جان انسان‌هاست

جهانگیری

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه مدیریت بحران استان لرستان، ایران را کشوری حادثه‌خیز دانست و گفت: با وجود حوادث طبیعی، کشور با اقتدار پیش می‌برد.

وی با ذکر این مطلب که سال‌های گذشته با خشکسالی مواجه بودیم و مشکل کمبود آب شرب مهم‌ترین مسئله کشور بود، تصریح کرد: امسال سراسر کشور از نعمت باران برخوردار شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی نگران وضعیت ریزگردها بودیم، اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور در تابستان سال گذشته تامین آب شرب مشهد بود.

وی به وجود تلخی‌های ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: تمام استان‌های کشور با مشکلات سیل درگیر هستند.

جهانگیری، لرستان را یکی از کانون‌های بارندگی برشمرد و گفت: این ذهنیت که توجه بیشتری به استان‌های شمالی بوده و به مناطق جنوب غرب کمتر توجه شده اشتباه است؛ مگر می‌شود کسی مردمان با صفای لر را دوست نداشته باشد کمااینکه آرزوی ما خدمت به لرستان است.

وی اولویت اول دولت در بحث سیل را نداشتن تلفات انسانی دانست و گفت: هیچ چیز جای وجود یک انسان را پر نمی‌کند.

جهانگیری مدیریت در صحنه را ویژگی مدیران دانست و با اعلام رضایت از مدیریت استانداران استان‌های سیل‌زده افزود: دولت، نیروهای مسلح و مردم تمام ظرفیت خود را به صحنه آوردند. دستگاه های اجرایی ملزم به همکاری همه جانبه با استاندار هستند و مردم لرستان به هشدارها توجه کنند.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل اخیر لرستان گفت: ما از نظر درآمد در وضعیت خوبی قرار نداریم؛ سال گذشته روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه صادر می‌کردیم اما این رقم در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

جهانگیری به خسارت‌های سیل در بحث مسکن اشاره کرد و افزود: ۴ هزار بسته لوازم خانگی توسط ستاد اجرای فرمان امام تامین می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بحث تعمیرات واحدهای مسکونی شهری و روستایی ۵ میلیون بلاعوض و در بخش احداث ۱۰ میلیون بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که در بخش کشاورزی به هر هکتار زراعت، باغات و دامداری‌ها کمک‌های بلاعوض پرداخت خواهد شد، ادامه داد: مالیات واحد صنعتی که ۵۰ درصد اموال آن تخریب شده است کاملا بخشیده می‌شود.

جهانگیری با ذکر این مطلب که وام جدید به واحدهای تولیدی خسارت دیده پرداخت می‌شود، تصریح کرد: سدهایی که مطالعه شده است باید ساخته شود. ماموریت اصلی سدها نگهداری آب و کاهش خسارت سیل است البته مسائل مربوط به سد کاملا رعایت شود.

کد خبر 436020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha