فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه هشت گردان بیت المقدس به مناطق در معرض سیل خوزستان اعزام شدند گفت: استفاده از ظرفیت گردان‌های بیت المقدس برای کمک به مناطق در معرض سیلاب از اقداماتی است که تاکنون موثر بوده است.

سپاه پاسداران
به گزارش ایرنا سرتیپ حسن شاهوارپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در منطقه بامدژ اهواز بیان کرد: به دلیل بارش های بالادست، و افزایش خروجی سدها در خوزستان،سیلاب به برخی از روستاهای خوزستان وارد و خسارت هایی را به دنبال داشته که سپاه استان مانند همیشه در همان روزهای ابتدایی با تمام ظرفیت خود وارد عمل شد. 

وی افزود: اعزام گروه های جهادی و بسیج به مناطق سیل زده خوزستان به منظور ایجاد سیل بندها و تخلیه منازل در معرض سیل از اقدامات اولیه برای پیشگیری از هر نوع حادثه ای بود. 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: در منطقه بامدژ در شمال اهواز فشار آب ناشی از طغیان رودخانه دز بیشتر بوده و روستاهای این منطقه بیشتر از سایر مناطق در معرض سیلاب قرار گرفتند که امداد رسانی به این منطقه در اولویت قرار گرفت. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروی دریایی با ۱۸ فروند قایق به منظور امداد رسانی به روستاهای این منطقه از دیگر اقدامات موثر سپاه استان است. 

وی گفت: بیش از ۳۵ دستگاه لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی از دفتر مهندسی سپاه خاتم الانبیا(ع) در روزهای اخیر در منطقه سوسنگرد ، رفیع و بامدژ شبانه روزی در این مناطق کار ‌می کنند. 

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های اجرایی خوزستان به ویژه ستاد مدیریت بحران و استانداری خوزستان در روزهای اخیر اقدامات شبانه روزی خوبی را در دستور کار داشته و در تلاشند که خسارت ها را به حداقل برسانند. 

وی گفت:۲ فروند بالگرد نیز در باند فرودگاه اهواز آماده پشتیبانی هستند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها نیز برای امداد رسانی استفاده شود. 

وی اضافه کرد: برخی از استان‌ها از جمله بوشهر، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان استان معین مشخص شده اند که از ظرفیت سپاه این استان ها نیز در صورت نیاز استفاده خواهد شد. 

سرتیپ شاهوارپور گفت: نیروی دریایی سپاه در مناطق سوم و چهارم با شناورهای سبک در مسیر حرکت به سمت اهواز آماده حضور در منطقه هستند.
کد خبر 435985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha