همشهری آنلاین: همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» چراغ های برج میلاد تهران نیز ساعت 20:30 شامگاه شنبه برای مدت یک ساعت خاموش شد.

Earth hour

به گزارش ایرنا ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ شامگاه سی‌ام مارس برابر با ۱۰ فروردین افراد در سراسر جهان به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تأسیس شد. 

این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی از استرالیا آغاز شد و در آن صندوق جهانی طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند. 

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن،‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.

در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و هر سال علاوه بر برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت در تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز و دیگر نمادهای شهرهای بزرگ در کشور، چراغ های خود را در این زمان به مدت یک ساعت خاموش می کنند.

کد خبر 435957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha