شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ می‌خواهد مرز مکزیک را ببندد. رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر مکزیک را تهدید کرد که اگر از ورود مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده آمریکا جلوگیری نکند، مرز با این کشور را خواهد بست؛ با دیوار یا بدون دیوار.

ترامپ

دونالد ترامپ در پیامی توییتری اعلام کرد که اگر مکزیک فورا مهاجرت غیرقانونی از طریق مرز جنوبی ایالات متحده را متوقف نکند، "هفته آینده این مرز یا بخشی از آن را خواهد بست". به گفته ترامپ "احتمال این کار زیاد است".

ترامپ افزود، برای مکزیک کار ساده‌ای است که علیه مهاجرت غیرقانونی کاری بکند، اما "آنان پول ما را می‌گیرند و فقط حرف می‌زنند". به گفته او مکزیک باید جلوی کاروان مهاجران غیرقانونی به آمریکا را بگیرد.

ترامپ نوشته است که اگر ایالات متحده آمریکا مرز را ببندد، این امر شامل هرگونه تجارتی نیز خواهد شد. به گفته او مکزیک سالهاست که در برابر ایالات متحده آمریکا از مازاد تجارتی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار برخوردار است. رئیس‌جمهوری آمریکا خاطر نشان ساخت که "بازی نمی‌کند".

روز پنجشنبه نیز ترامپ برای چندمین بار تهدید کرده بود مرز مکزیک را ببندد. او همزمان اتهامات سنگینی به دولت مکزیک وارد کرد. به گفته ترامپ مکزیک برای جلوگیری از جریان مهاجران غیرقانونی هیچ کار نمی‌کند.

  • واکنش‌های متفاوت مقامات مکزیک

آندره مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک نسبت به انتقادات واشنگتن تفاهم نشان داد و گفت "مشروع است که آنان موافق نیستند و شکایت می‌کنند". او افزود: «ما هر جا بتوانیم کمک می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم با دولت ایالات متحده آمریکا منازعه‌ای داشته باشیم».

اما واکنش مارسلو ابرهارد، وزیر امور خارجه مکزیک یکسان نبود. او گفت "مکزیک بر پایه تهدیدها رفتار نمی‌کند".

ترامپ در ماه‌های گذشته بارها مکزیک را به بستن مرزها تهدید کرده، اما این تهدید را تا کنون عملی نساخته است. رئیس‌جمهوری آمریکا سال‌هاست که از وضعیت مرزی میان آمریکا و مکزیک شاکی  است.

او حتی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ وعده داد که برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، قاچاقچیان مواد مخدر و انسان به آمریکا دیواری میان دو کشور خواهد کشید. ترامپ از "بحرانی عمیق" در مرز مکزیک سخن می‌گوید، اما منتقدان معتقدند که او در این ادعای خود مبالغه می‌کند.

کد خبر 435912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha