جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نهم فروردین در تهران به امامت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اقامه شد.

محمد جواد حاج علی اکبری

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه سالی که با نام امیرالمومنین (ع) در ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد نوید بخش بشارت‌ها و فرصت‌هاست، اظهارداشت: ماه رجب در دهه سوم قرار گرفته و به ما این یادآوری را دارد که از ظرفیت‌های این ماه بیشتر استفاده کنیم و در بهره برداری از فرصت‌های نیایشی و معنوی آن کوشاتر باشیم.

وی گفت: بزرگترین اتفاقی که در جهان بشریت رخ داده در دهه سوم این ماه قرار دارد و آن بعثت خاتم انبیا (ص) است و هیچ روز و شبی در آفرینش به زیبایی، شکوه و الهام بخشی آن شب و روز بعثت نمی‌رسد.

خطیب موقت تهران افزود: از دل آن واقعه میمون، یک شخیصت به تمام معنا کامل از میان خود انسان‌ها با رسالت و مأموریتی الهی برانگیخته می‌شود. اینکه پیامبر از خود مردم است مورد تاکید حضرت حق است.

حاج علی اکبری بیان کرد: عترت و قرآن در حقیقت یکی هستند و هر دو دستاورد بزرگ برای جهان بشریت است یکی نقشه راه سعادت انسان است که قرآن کریم است و شبیه و نظیری در میان کتاب‌های آسمانی ندارد و پیام بعثت هم بازگشت به قرآن است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند جامعه ما را قدرشناس تجلی بعثت در عصر ما که انقلاب اسلامی است و منبعث از بعثت خاتم انبیا (ص) است قرار بدهد و امیدواریم خداوند این حرکت بزرگ را به آن روز خجسته یعنی ظهور امام زمان (عج) برساند.

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک روز ۱۲ فروردین گفت: این روز، تولد نظام اسلامی است که برخاسته از انقلاب اسلامی است اما کمتر به آن توجه شده و این در حالی است که امام راحل فرمودند این روز از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است و خلاصه و عصاره پیام بعثت را در خود جای داده است. آن بعثتی در عصر مدرن و در عصر جاهلیت بود. مردم عزیز ما با رهبری آن انسان معنوی و خدایی، یک نظام الهی را مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت طراحی کردند و ما چهلمین سال تأسیس آن را در ۱۲ فروردین پیش روی داریم بنابراین روز بزرگ و عزیزی است.

حاج علی اکبری با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در سال نو، تصریح کرد: آنچه رهبری در آغاز سال نو مطرح فرمودند در این عصر نبرد اراده‌ها و جنگ نامتقارن این بود که دشمن متوجه شده که ملت ایران هر زمان ارده ای کند می‌تواند به آن چه می‌خواهد برسد، بنابراین آنها تصمیم گرفته اند در اراده ما رخنه کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب شعار سال توسط رهبری انقلاب یکی از روش‌های عالمانه برای تجمیع خواسته و اراده‌های عمومی مردم در یک نکته اصلی و تمرکز بر آن است تا ملت ما بتوانند قدم‌های بزرگ خود را به سوی روزهای بهتر بردارند. لذا تعیین شعار سال گفتمان سازی و ادبیات سازی استادانه برای تمرکز اراده‌ها و خواسته‌ها است.

خطیب موقت تهران افزود: رهبر بیدار و عزیز ما سال‌ها پیش دست دشمن را خوانده و جنگ اقتصادی و معیشت پایه دشمن را پیش بینی کرد و با دقت نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را در برابر ما قرار داد و برای تحقق آن، ارکان و ابزارهای آن را به عنوان شعار هر سال معرفی فرمودند. شعار امسال هم به منزله روح اقتصاد مقاومتی است. در سند اقتصادی مقاومتی رکن اساسی مساله تولید است که رهبری عالیقدر ما امسال موضوع تولید را به عنوان رویکرد عمومی و جهت گیری کشور معرفی کردند و ما این موضوع را به عنوان نقطه عطفی باید قدر بدانیم و با آن برخورد شعاری و تشریفاتی نکنیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه از تبیین و فهم موضوع تا اقدام مجاهدانه، تا بسیج سراسری همه قوا و امکانات برای تحقق این شعار حساس باید در دستور کار همه مردم و مسئولین قرار بگیرد، گفت: اگر تولید ملی ما رونق پیدا کند بسیاری از خواسته‌های مردم ما محقق می‌شود. اگر تولید ما رونق پیدا کند کالا افزایش پیدا می‌کند، تورم کنترل می‌شود، امکان کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود، کالاهای خارجی کمتر وارد می‌شود، ارز کمتری نیاز خواهیم داشت، بیکاری کنترل می‌شود، زمینه پیشرفت در موضوعات مختلف فراهم می‌شود امید به آینده در نسل جوان تقویت می‌شود، صادرات زمینه مناسبی را خواهد داشت و سرمایه‌های خارجی را بهتر می‌توانیم جذب کنیم.

کد خبر 435871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha