همشهری آنلاین: نادین لبکی یک سال پس از بردن جایزه هیات داوران با «کفرناحوم»، به جشنواره کن بازمی‌گردد تا ریاست هیات داوران بخش نوعی نگاه را بر عهده بگیرد.

نادين لبكي فيلمساز لبناني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، فیلمساز و بازیگر ۴۵ ساله لبنانی که محبوب جشنواره کن است و تمام فیلم‌هایش در این رویداد مهم سینمای جهان رونمایی شده، ماه می امسال بار دیگر در سواحل جنوب فرانسه آفتابی می‌شود. او البته این بار فیلمی در کن ندارد و قرار است رئیس هیات داوران بخش جنبی نوعی نگاه باشد؛ مسئولیتی که سال گذشته بنیسیو دل‌تورو، بازیگر ۵۲ ساله پورتوریکویی بر عهده داشت.

لبکی حدود یک دهه پیش وقتی دانشجوی سینما بود، پا به جشنواره کن گذاشت. او درباره حضور در بخش نوعی نگاه در مقام رئیس هیات داوران گفت: «زندگی گاهی بهتر و فراتر از رویاهای شماست. مشتاقانه منتظر دیدن فیلم‌های نوعی نگاه هستم و بی‌صبرانه می‌خواهم در بحث‌ها و جلسه‌های داوری شرکت کنم. دوست دارم تحت تاثیر قرار بگیرم و با تماشای آثار هنری دیگران برای خودم ایده و انگیزه بیابم.»

«کفرناحوم» سال گذشته در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن ۲۰۱۸ شرکت کرد و برنده جایزه هیات داوران شد. این فیلم به نمایندگی از لبنان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار حضور داشت و نامزد دریافت جایزه شد. ضمن اینکه یک نامزدی بهترین فیلم خارجی‌زبان هم از مراسم گلدن گلوب به ارمغان آورد.

لبکی نخستین فیلمساز زن عرب‌تبار در تاریخ جشنواره کن است که موفق به بردن یک جایزه اصلی از بخش مسابقه رسمی می‌شود. بخش جنبی نوعی نگاه روز ۱۵ می آغاز به کار می‌کند و ۲۴ می با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن ۱۴ تا ۲۵ می در سواحل جنوب فرانسه برگزار می‌شود و الخاندرو گونزالس ایناریتو ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد. سال گذشته «دله‌دزدها» از ژاپن جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را برد.

کد خبر 435658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha