همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه فعالیت‌های سایبری مخرب علیه این کشور از خارج از مرزهای آن همچنان ادامه دارد، وضعیت فوق‌العاده ملی در ارتباط با این تهدید را که در دوران اوباما اعلام شده بود، تمدید کرد.

ترامپ وضعیت فوق العاده مربوط به حملات سایبری را تمدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور وضعیت فوق‌العاده ملی در ارتباط با فعالیت‌های مخرب سایبری را یک سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ در این نامه که در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر شده است، تاکید کرد که فعالیت های مخرب سایبری از سوی افراد مستقر در خارج از آمریکا علیه این کشور همچنان ادامه دارد و تهدیدی غیرعادی و فوق العاده ایجاد می کند.

وی اعلام کرد که طی این نامه وضعیت فوق العاده در ارتباط با تهدیدهای سایبری را که در سال 2015 از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری پیش از او اعلام شده بود، یک سال دیگر تمدید می‌کند.

آمریکا مدعی است حملات سایبری متعددی از سوی افرادی در روسیه، ایران، چین و کره شمالی علیه زیرساخت ها و نهادهای این کشور انجام شده است.

واشنگتن همچنین ادعا می‌کند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، روسیه دخالت هایی را از طریق فضای سایبری و مجازی در این انتخابات داشته است.

افزون بر مسکو که بارها به صراحت این ادعا را رد کرده، ترامپ نیز که خود متهم به تبانی با روسیه بود به صورت تلویحی دخالت کرملین در انتخاباتی را که منجر به پیروزی او شد، رد می‌کند.

ترامپ همچنین متهم است که اقدامات کافی برای مقابله با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نمی‌کند.

با وجود آنکه پس از انتشار نتایج تحقیقات درباره روسیه منجر به تبرئه ترامپ از تبانی با این کشور شد، اما همچنان موضوع دخالت مسکو در انتخابات آمریکا در این کشور مطرح است.

کد خبر 435653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha