همشهری آنلاین: یک دادگاه کره جنوبی درخواست مصادره اموال شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن در کره جنوبی را به عنوان غرامت در ازای کار زمان جنگ جهانی دوم تائید کرد.

كره جنوبي مصادره

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن گزارش کرد این دومین مورد برای درخواست مصادره اموال یک شرکت ژاپنی در کره جنوبی در چند مدت اخیر است.

در پی حکم سال گذشته دیوان عالی این کشور در مورد کار اجباری زمان جنگ جهانی دوم، یک دادگاه منطقه‌ای در شهر 'ده جون' واقع در مرکز کره جنوبی این تصمیم را گرفت.

پیشتر در ماه جاری، شاکیان درخواستی برای مصادره حقوق در کل هشت فقره حق انحصاری و علامت تجاری متعلق به صنایع سنگین میتسوبیشی در کره جنوبی را تسلیم دادگاه کرده بودند.

این دادگاه اجازه مصادره اموال به ارزش ۸۰۰ میلیون وون معادل ۷۰۰ هزار دلار را به چهار شاکی داد شاکیان می‌گویند آنها این اموال را خواهند فروخت مگر اینکه شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی اقدام صادقانه‌ای اتخاذ کند.

در ماه ژانویه، یک دادگاه دیگر کره جنوبی مصادره اموال شرکت نیپون اِستیل اَند سومیتومو مِتال را که در این کشور نگهداری می شود برای گروهی دیگر از شاکیان جایز دانست.

توکیو به طور مکرر از دولت کره جنوبی خواسته است این مساله را بر اساس توافقی که در سال ۱۹۶۵ به آن رسیدند، مورد بحث و گفت و گو قرار دهند در این سال دو کشور روابط خود را عادی کردند توکیو ادعا می‌کند که این توافق بطور کامل مسئله ادعاهای حق غرامت را حل و فصل کرده است اما سئول می گوید هنوز در حال بررسی موضع ژاپن است.

در همین حال سخنگوی ارشد دولت ژاپن واکنش کره جنوبی به احکام دادگاه که شرکت‌های ژاپنی را ملزم به پرداخت غرامت برای کار زمان جنگ جهانی دوم می‌کند محکوم کرد.

'یوشیهیده سوگا' دبیر اول کابینه ژاپن سئول را متهم کرد که برای تصحیح موارد نقض توافقنامه دوجانبه ۱۹۶۵، هیچ اقدامی انجام نداده و به شاکیان اجازه داده است که دارایی شرکت‌های ژاپنی را توقیف کنند.

او تاکید کرد ژاپن از کره جنوبی خواسته است که به این موضوع براساس توافق مورد اشاره رسیدگی کند سوگا همچنین گفت معتقد است این درخواستش پذیرفته خواهد شد.

کد خبر 435597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha