همشهری آنلاین: سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد این کشور موضع خود درباره بلندی‌های جولان را حفظ خواهد کرد و آن را به عنوان بخشی از قلمرو اسرائیل به رسمیت نخواهد شناخت.

يوشيهيده سوگا

به گزارش ایرنا از ژاپن تودی، یوشیهیده سوگا امروز، سه‌شنبه 6 فروردین، در جمع خبرنگاران در توکیو افزود: دولت ژاپن با دقت کامل اوضاع را زیر نظر خواهد داشت.

او گفت: ژاپن قصد دارد پرسنل نیروی دفاع از خود را به مقر «نیروها و ناظران چند ملیتی» اعزام کند این نهاد حافظ صلح بر آتش بس میان مصر و رژیم صهیونیستی در شبه جزیره سینا در شرق مصر نظارت دارد.
سوگا گفت: به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان توسط ترامپ هیچ تاثیری بر این برنامه‌ها نخواهد گذاشت.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز دوشنبه شب طی بیانیه‌ای اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به شدت محکوم کرد.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه، ایران، ترکیه، آلمان، تونس، قطر، اردن، کویت، فلسطین، موریتانی، یمن و همچنین کانادا و اتحادیه اروپا اقدام رئیس جمهوری آمریکا را غیر قابل قبول عنوان کردند.

به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان در تناقض آشکار با قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت.

کشورهای دیگر جهان نسبت به این تصمیم ترامپ موضع گیری کردند و آن را به رسمیت نشناخته‌اند.

کد خبر 435596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha