همشهری آنلاین: معاون عملیات پلیس راه کشور اعلام کرد: هم اکنون در ۸ استان کشور مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.

جاده مه

سرهنگ حسن خسروجردی در گفت و گو با  ایرنا افزود: در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، کردستان و اصفهان (ارتفاعات)، فارس(شیراز-کازرون) و قزوین(قزوین-رشت) مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان در صورت تردد در این جاده‌ها حتما از مه شکن استفاده کرده و فاصله جانبی با خودروی جلویی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورتی که امکان دارد سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.

وی اضافه کرد: همچنان سه محور اصلی در کشور از جمله هراز، شاهرود به آزاد شهر به دلیل بارش باران و ریزش کوه و محور کوهرنگ به مسجد سلیمان در چهارمحال و بختیاری به دلیل بارش برف مسدود است. همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی هموطنان تا اطلاع ثانوی ازسفر به استان‌های خوزستان، بوشهر، لرستان، شرق کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، البرز، تهران و جنوب قم به دلیل بروزسیلاب خودداری کنند.

وی همچنین از هموطنان خواست قبل ازسفر از طریق سامانه ۱۴۱ و راهور ۱۲۰ در جریان وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند و در حین رانندگی با سرعت مطمئنه بویژه در جاده‌های لغزنده رانندگی کنند.

خسروجردی نسبت به طغیان رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: هموطنان از اسکان در اطراف رودخانه‌ها پرهیزکنند و سفرهای خود را با توجه به وضعیت جوی استان‌ها به تاخیر بیندازند.

وی با اشاره به وعضتی جوی وترافیکی گفت: هم اکنون در استان‌های همدان(اکثر جاده‌ها)، گیلان و اردبیل (اسالم-خلخال و آستارا-اردبیل)، مرکزی(اراک-توره)، اصفهان (داران-الیگودرز و میمه – دلیجان)، لرستان(بروجرد-اراک، الشتر-هرسین و الیگودرز- اصفهان) و کردستان (دهگلان-قروه) بارش برف گزار شده است هموطنان در صورت تردد در این مسیرها حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند و مواد غذایی کافی به همراه داشته و باک بنزین آنها پر باشد.

سرهنگ خسروجردی گفت: هم اکنون در استان‌های سمنان، همدان، لرستان، مرکزی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کردستان و یزد (اکثر جاده‌ها) بارش باران گزارش شده است و ترافیک در سطح جاده‌ها روان است.

کد خبر 435583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha