دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسد بعد از چند فصل حضور در رتبه‌های پایین و میانه جدول، حالا هواداران سپاهان با غرور بیش‌تری از تیم‌شان حمایت می‌کنند؛ هرچه باشد تیم‌شان با وجود راه سختی که آمده و راه سخت‌تری که پیش رو دارد از جدی‌ترین گزینه‌های قهرمانی لیگ‌ برتر فصل ۹۸ - ۹۷ محسوب می‌شود.

سپاهان ۹۷؛ سال‌های سکوت گذشت، آخرین سنگر قهرمانی است؟

به گزارش ایسنا، شاید لقب خوشحال‌ترین هواداران ایران در سال ۹۷ را بتوان به هواداران سپاهان داد. تیمی که سه سال متوالی در لیگ برتر و جام حذفی نتایجی گرفت که باعث شد حتی در آستانه سقوط به لیگ دسته یک فوتبال هم قرار بگیرد.

ویسی، استیماچ و ابراهیم زاده هیچ‌کدام نتوانستند سپاهان را به روزهای خوبش برگردانند، برای همین مدیران این تیم سراغ مربی رفتند که امتحانش را هم در لیگ برتر و هم در سپاهان با قهرمانی پس داده بود. قلعه‌نویی با ذوب‌آهن رتبه دوم لیگ را کسب کرد اما وقتی با پیشنهاد دیگر تیم اصفهانی روبه‌رو شد به گفته خودش به خاطر هواداران سپاهان به این تیم پیوست.

سپاهان خریدهای خوبی انجام داد و همین مساله باعث شد برخی بگویند که این تیم بیش‌تر از بقیه تیم‌ها هزینه کرده است. این موضوع بارها با واکنش قلعه‌نویی روبه‌رو شد که از سازمان لیگ خواست میزان قراردادهای بازیکنان تیم‌های لیگ‌برتر را منتشر کند تا مشخص شود سپاهان پنجمین تیم لیگ از لحاظ هزینه است؛ البته سازمان لیگ هیچ‌وقت این کار را نکرد تا این ادعا هم‌چنان نامشخص بماند. با این حال بازیکنان با کیفیتی که به این تیم پیوستند عصای دست قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر جدول شدند. کی‌روش استنلی، مهاجم مورد علاقه قلعه‌نویی که همراه او از ذوب آهن به سپاهان آمد، به تنهایی یک سوم از گل‌های تیمش را در این فصل به ثمر رسانده تا هزینه‌های این تیم معقول به نظر برسد.

هرچه بود سپاهان فصل را با تساوی شروع کرد و در ۶ هفته ابتدایی فقط دو برد به دست آورد اما رفته رفته روی غلتک افتاد تا جایی که امروز فقط یک بار در این فصل مغلوب حریفان شده باشد. هم‌چنین بیش‌ترین گل زده و بهترین تفاضل متعلق به این تیم است. رسیدن سپاهان به صدر جدول بعد از چند فصل، نشان از آمادگی و عزم بالای این تیم برای کسب ششمین عنوان قهرمانی دارد؛ کاری که به دستان کسی سپرده شده است که به قول مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی جم راه بردن در لیگ برتر را به خوبی می‌داند؛ قلعه‌نویی این فصل نیز سوای بحث فنی، با مصاحبه‌هایش هم‌چنان سوژه داغی برای رسانه‌ها محسوب می‌شود.

سپاهان در یک مورد دیگر هم پیش‌تاز این فصل بود. نوشتن بیانیه‌های اعتراضی در لیگ برتر به نوعی با بیانیه باشگاه سپاهان پیش از بازی با استقلال آغاز شد. در این بیانیه باشگاه سپاهان به صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان اشاره کرده و متذکر شده بود با توجه به صعود این تیم، مبادا وزارت ورزش برای شاد کردن دل هواداران دیگر تیم پایتخت یعنی استقلال، در بازی این تیم و سپاهان دخالت‌هایی بکند.

این باشگاه بعد از بازی با پرسپولیس هم یک بیانیه داد و به داوری اعتراض کرد. فردای بازی هم قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای جنجالی در رادیو، به شدیدترین شکل ممکن از فغانی، داور بازی با پرسپولیس انتقاد کرد و او را متهم کرد که به خاطر دشمنی‌اش با قلعه‌نویی علیه سپاهان سوت زده است. سرمربی سپاهان بعد از مصاحبه یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد. بعد از این ماجراها قلعه‌نویی فقط در یکی از نشست‌های خبری حاضر شد که در آن هم سکوت کرد تا مدیر رسانه‌ای این تیم یک بیانیه اعتراضی دیگر بخواند که با جمله "آخرین سنگر سکوت است" تمام می‌شد.

بعد از گذراندن چند فصل سخت، حالا هواداران سپاهان خیال‌شان از بابت داشتن تیمی مدعی راحت شده است. با این که شاید برخی از آن‌ها از سبک بازی تیم‌شان راضی نباشند، اما برای‌شان قهرمانی بعد از چند فصل مهم‌ترین مساله است. البته سرمربی و مسؤولان باشگاه سپاهان بهتر از هر کسی می‌دانند که هواداران این تیم در پایان فصل دل‌شان با سکوت خوش نمی‌شود و اولین و آخرین سنگرشان قهرمانی است.

کد خبر 435456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha