همشهری آنلاین: نخستین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری، تولید داخلی، با ظرفیت انتقال ۲۲۰ سرنشین با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیر عامل منطقه آزاد کیش به آب انداخته شد و به ناوگان حمل و نقل دریایی این جزیره پیوست.

كشتي گردشگري كيش

به گزارش ایرنا، این شناور به دست مهندسان و متخصصان شرکت اروندان خرمشهر از فلز آلومینیم ساخته شده و در نوع خود بزرگترین و پیشرفته ترین کشتی مسافربری کشور محسوب می‌شود.

شناور مسافربری 'تاماران تاپ تورز ، که دارای تاییدیه بین‌المللی است، علاوه بر حمل مسافر، می‌تواند تا ۸۰ تن بار و ۱۰ خود رو را جا به جا و از طریق دو ورودی، بارگیری و تخلیه کند.

سرعت، قابلیت دریانوردی در شرایط جوی مختلف حتی حرکت در موج‌های بلند ۴ متری از ویژگی‌های این شناور عنوان شده است، همچنین این شناور بصورت دو تکیه ساخته شده تا لرزش و تکان‌های ناشی از امواج را به حداقل برساند.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، در حاشیه مراسم بهره برداری از این کشتی مسافری گفت: این شناور قرار بود توسط شرکت‌های خارجی ساخته و تحویل داده شود اما به دلیل بدقولی این شرکت‌ها کار ساخت آن از اسفند ماه سال ۹۶ به متخصصان شرکت اروندان سپرده شد و اکنون تکمیل شده و به چرخه حمل و نقل دریایی پیوسته است.

قربانی، افزود: فعالیت این شناور هم اکنون در مسیر جزایر کیش، هندورابی و چارک در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است و قابلیت دریا نوردی در آبهای خلیج فارس را دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز تقویت زیر ساخت‌های گردشگری و بویژه گردشگری دریایی را از سیاست‌های مدیریت این منطقه عنوان کرد و افزود: تحقق اهداف مورد نظر در بخش گردشگری و بهره برداری از ظرفیت‌های بی‌بدیل دریا و نعمت‌های خدادی نیازمند ابزار و راهکارهای مناسب است.

غلامحسین مظفری بهره برداری از کشتی مسافربری، تاپ تورز را اقدامی مهم در تقویت گردشگری دریایی دانست و بر ضرورت مشارکت و جذب سرمایه گذاران در این بخش تاکید کرد.

کد خبر 435405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha